nu eens een keer wat ik zou willen?

"Als u bij iemand als slaaf in dienst komt, moet u doen wat hij zegt. Hij is de baas over u. Of de zonde is uw meester, met het gevolg dat u de dood tegemoet gaat; of God is uw meester, met het gevolg dat u vrijgesproken wordt. Vroeger was u een slaaf van de zonde. Maar God zij gedankt: Toen u hoorde wat er over Christus werd verteld, hebt u dat met een dankbaar hart aangenomen. Nu u van de zonde verlost bent, mag u een nieuwe meester dienen: De rechtvaardigheid". Romeinen 6: 16-18

Wat zou het fantastisch zijn als je op een morgen wakker wordt en je begrijpt G'd, je weet wat Hij wil, en je weet hoe Hij dit op dagelijkse basis met je gaat delen en in je leven gaat uitwerken. Dat je niet alleen maar ziet op de belofte, en daar zelfs aanspraak op maakt, maar dat je het ook ziet gebeuren.
Als ik naar het leven van Yeshua kijk, dan wordt één ding heel erg duidelijk, Yeshua deed het zelfde als Henoch, Hij wandelde met G'd, Hij wilde niets anders dan G'ds wil doen.

Dat verlangen leeft ook in mij, Zijn wil begrijpen en Zijn wil doen in volle overgave en overtuiging.

Inmiddels ben ik achter een aantal dingen gekomen in mijn leven; G'd wil dat ik Zijn wil doe, G'd wil dat ik Zijn wil leer kennen, en G´d wil niet persé dat ik het allemaal begrijp.



Wat is dan het probleem zou je zo zeggen, en wist je dat niet al heel lang?
Ja dat wist ik al vanaf den beginne, maar soms duurt het zo lang, doordat je eigen denken de stroom van de Geest belemmerd, alvorens het kwartje valt.
G'd geeft, dus daar zit het probleem niet, G'd geeft nl rijkelijk, boven bidden en denken.
God geeft vrucht: liefde, blijdschap, vrede, geduld, vriendelijkheid, mildheid, trouw, tederheid en zelfbeheersing, Galaten 5.
God geeft gave: wijsheid, kennis, geloof, genezing, onderscheiden van geesten, talen, uitleg van talen, 1 Korinthe 12.
God geeft Zijn wapenrusting: waarheid, gerechtigheid, bereidheid, zaligheid, Zijn zwaard (het Woord), om onder bidden en lezen waakzaam te blijven en stand te houden, Efeze 6.

Stel ik mijzelf nogmaals de vraag, wat is dan het probleem?
G'd is altijd dichtbij, G'd lijdt ons met een sterke hand, G'd beschermt ons, G'd zegent ons etc....

Stel ik mijzelf nogmaals de vraag: wat is dan het probleem? Waar zit het probleem van wandelen met G'd, en als G'd voor ons is, wie zal dan tegen ons zijn?
Niets of niemand kan ons uit Zijn hand wegrukken of scheiden van Zijn liefde, geen kracht, geen macht, niemand en niets.

Stel ik mijzelf nogmaals de vraag: wat is dan het probleem?
Zou het antwoord dan logischerwijs zijn, IKKE???
Als G'd alles geeft, als G'd alles heeft gegeven wat er te geven viel, en zelfs de dood niet heeft geschuwd, Zijn Zoon om ons te redden, Zijn Geest om ons de dagelijkse overwinning te schenken, dan moet het wel aan IKKE liggen wanneer het er alle schijn van heeft dat het allemaal niet lijkt te werken in mijn leven.
Als je de dag dan weer eens goed overziet dan zit het probleem vaak niet eens in het kennen van Zijn wil, maar in het geloven, in het vertrouwen en in het uitvoeren. Is dat dan terecht of onterecht?
Terecht zou ik graag willen zeggen, want Paulus waarschuwt ons dat wij een zware strijd te strijden hebben tegen de machten van de duisternis, tegen de overheden van deze wereld die in het onaanzienlijke hun strijd met mij aan gaan, een ongelijke strijd mag ik wel zeggen.

Op dat vlak, op dat niveau ondervinden wij, ondervind ik, de weerstand, het probleem. Johannes beschrijft het op deze manier en reikt ons tevens de sleutel tot de oplossing; "Hij moet wassen, ik(ke) moet minder worden." Hoewel ik het weet en velen christenen met mij, trappen we toch iedere dag en vele malen per dag in de valstrikken van deze goliath achtige "grote" tegenstander, verleider en leugenaar, en zelfs al deze titels en kwalificaties vindt ik nog teveel eer aan zijn adres.
Het struikelen en vallen heeft als reden dat ik mens ben van vlees en bloed, en dat er een wet in mij heerst, in mijn vlees, vanaf dat mijn moeder mij op de wereld heeft geperst.
Als geboren mens heb ik dus een gerechtvaardigde reden waarom ik ben wie ik ben en waarom ik doe wat ik doe. Ik kan niet anders, het is een mondiale en misschien wel universele wet in mij, een soort Maarten Luther erlebnis: "Hier sta ik en kan niet anders! God helpe mij, amen!"

Gelukkig en misschien toch nog veel te vaak, jammer en helaas, hebben wij geen excuus, omdat Hij, onze G'd en Vader die groter is dan onze tegenstander, ons faciliteert op alle fronten van ons leven.
"U hebt de Geest niet ontvangen om opnieuw als slaven in angst te leven, u hebt de Geest ontvangen om Gods kinderen te zijn, en om hem te kunnen aanroepen met ‘Abba, Vader’" Romeinen 8:15
Die Geest die wij ontvangen, kunnen wij ontvangen omdat Yeshua zichzelf heeft gegeven als verlossend en reddend offer. Daardoor kon Hij ons de Trooster schenken om tot in eeuwigheid bij ons te zijn.

Ben ik dan klaar voor de strijd, ja ik ben klaar voor de strijd en hoewel ik het niet negatief wil laten klinken is het wel zo, maar toch ga ik het anders benoemen: omdat G'd geeft ben ik klaar om met Hem te wandelen. Dat wandelen met G'd, ook synoniem staat voor strijd tegen satan is helaas een feit, een wettelijk vaststaand gegeven, een schimmig principe dat schuil gaat achter dit wandelen.
Wandelen met G'd is ook strijden tegen satan. Maar dat wandelen met G'd zal zoveel licht geven in ons leven dat het de strijd met satan in de schaduw plaatst, in het donker, in de buitenste duisternis waar het thuis hoort.

Wandelen met Elohim is zien op Elohim, zien op Zijn Licht, zien op Yeshua en je er door laten voeden. Weg zien van satan, weg zien van het probleem kan alleen als we zien op Hem, we kunnen niet op twee dingen tegelijk zien. Zo kunnen we ook niet tegelijk twee heren dienen. De bijbel geeft geen antwoord op mijn vraag of David bang was, of enig angst bespeurde bij zichzelf toen Hij Goliath tegemoet trad. Zijn eerdere ervaring met Elohim, die hun basis vinden in de beloften door de Barmhartige gegeven, vormden zijn basis om boven het probleem uit te stijgen, boven zijn eventuele aanwezige angst. Hij focuste niet op het probleem, niet op zijn angst of op zijn eigen bekwaamheden, neen Hij had zijn blik gericht op die ene Mogelijkheid, nl op zijn hemelse Vader.

Door het offer van Jezus Christus aan het kruis van Golgotha, door Zijn overwinning op de dood is Hij in staat gesteld Zijn Geest aan ons te geven waardoor wij instaat worden gesteld te kiezen voor redding en te kiezen voor dagelijkse overwinning. Zijn overwinning is onze overwinning, Zijn troon is onze troon, Zijn zitten naast Abba is ons zitten naast onze Vader. Dit kunnen we verkrijgen als we de weg gaan die Yeshua is gegaan, een weg van totale zelfverloochening.
"Hij heeft ons (die één met Jezus Christus zijn) samen met Hem levend gemaakt en ook met Hem een plaats in de hemel gegeven." Efeze 2: 6
Mijn droom is dat ik zover zal groeien dat ik dagelijks zal kiezen voor de overwinning en het verliezen als levensstandaard eindelijk achter mij zal laten. Dat wil ik ervaren in mijn dagelijks leven, dat wil ik ondervinden en dat wil ik heel graag doorgeven aan anderen tot eer en verheerlijking van Zijn grote naam. Zijn naam boven alle naam verheven.

Elohim, Yeshua, Geest, Het Woord, Het Licht, de Alpha en de Omega de Ik Ben, Barmhartig, groot van goedertierenheid en trouw!!!

Als ik nu eens zou willen wat ik zou willen, dan breng ik mijzelf terug in de positie waarin ik mij bevond toen ik geroepen werd door Elohim om Hem te volgen.
Paulus waarschuwt daarvoor en dat doet hij aan het adres van de Galaten ter lering voor ons. "O dwaze Galaten, wie heeft u betoverd om de waarheid niet te gehoorzamen; u voor wie Jezus Christus eerder voor ogen is geschilderd alsof Hij onder u gekruisigd was? Dit alleen wil ik van u vernemen: Hebt u de Geest ontvangen uit de werken van de wet, of uit de prediking van het geloof?
Bent u zo dwaas? U die met de Geest begonnen bent, gaat u nu eindigen met het vlees? "Galaten 3: 1-3

De vraag of je dan zo dwaas bent is een terechte vraag. Kijk naar wat de Allerhoogste uit liefde voor ons gedaan heeft, zodat de relatie met Hem weer herstelt kan worden en waardoor wij straks in eeuwigheid bij Hem mogen zijn. Yeshua heeft ons beloofd om ons op te komen halen straks, wanneer Hij klaar is met Zijn oordeelwerk. Als Hij als Hogepriester het wierook vat zal wegdoen, dan zal Hij Zijn rechtmatige positie als Koning der koningen innemen en terugkomen op de wolken. Wij zullen Hem dan tegemoet gaan op de wolken, en Hij zal ons brengen op de plek die Hij voor ons bereidt heeft.

Als ik ga doen wat ik wil doen en niet doe wat de Heer wil dat ik doe, dan breng ik die positie die ik in Christus heb in gevaar en zo ook mijn plaats in de hemel. Niet omdat Elohim ons zou verlaten, nee omdat ik er zelf voor kies. Geen krachten of machten, geen toekomst, verleden of heden, nee mijn eigen keuze is bepalend of ik als overwinnaar uit de strijd kom of niet.

Ik heb maar één taak te vervullen op aarde en dat is de taak die Yeshua ook vervulde.
"Want Ik ben uit de hemel neergedaald, niet opdat Ik Mijn wil zou doen, maar de wil van Hem Die Mij gezonden heeft." Johannes 6: 38

Natuurlijk had Yeshua een bijzondere taak te vervullen, maar ook wij hebben een opdracht meegekregen die volledig in de lijn ligt van Yeshua´s opdracht, en aangezien wij gekocht en betaald zijn is het wijs en verstandig om tijdens onze reis hier op aarde, die totaal verwikkeld is in een strijd tussen goed en kwaad, Zijn wil te leren kennen en Zijn wil te doen. De heer wil dat wij ons leven in zijn dienst stellen.
"Ik zeg u daarom, broeders (en zusters), dat u zich helemaal aan God moet wijden. Temeer omdat Hij u al Zijn liefdevolle goedheid aanbiedt. Laat uw lichaam een levend offer zijn; heilig, zodat het een vreugde voor God is. Als u zich bedenkt wat Hij voor u heeft gedaan, is dat toch niet teveel gevraagd? U moet niet worden als de mensen die zich niets van God aantrekken. U moet anders worden, door een nieuwe manier van denken. Dan kunt u ontdekken wat God wil. En wat Hij wil, is goed, aangenaam en volmaakt." Romeinen 12: 1,2

Reacties

Populaire posts