jouw kerk een beweging

"En nadat zij voor hem een dag vastgesteld hadden, kwamen er velen naar de plaats waar hij verbleef. Hij legde het Koninkrijk van God aan hen uit en getuigde ervan, en hij probeerde hen, van 's morgens vroeg tot de avond toe, zowel uit de Wet van Mozes als uit de Profeten, te bewegen tot het geloof in Jezus." Handelingen 28: 23


Ten eerste: je moet in beweging komen om iets te gaan plannen, een afspraak te realiseren.
Ten tweede: moet je in beweging komen om naar de afgesproken plek te gaan.
Ten derde: moet je in beweging komen door gehoor te geven aan de oproep te geloven.
Ten vierde: moet je in beweging komen door met snelle voeten van vrede, uit te gaan naar alle vier hoeken van de aarde om anderen in beweging te zetten via het verkondigen van het evangelie van verlossing, verzoening, redding en vrede.

Ik vind het wel passend om de gelegenheid ten baat te nemen en in zijn algemeenheid te zeggen dat God een beweging wil en geen kerk en dat we levend in Hem moeten blijven en dus vooral blijven bewegen. Het is altijd mooi iets te mogen vertellen van hoe God wil dat wij bewegen en niet star en stil staan als een onwrikbaar en bewegingloos en doods aandoend pand/kerk
Ik hoop van harte dat jij als lezer mag leren aanvaarden dat de strijd gestreden is, dat je tegen jouw Heer en Heiland durf te zeggen dat je het strijden moe bent, dat je onbekwaam bent om de goede strijd te strijden en Hem mag vragen dat te doen wat Hij eigenlijk al lang gedaan heeft, namelijk dat Hij voor je zal strijden, en dat dat zichtbaar mag worden in jouw leven.
Het is een strijd die Hij al lang gewonnen heeft en deze overwinning niet van jou vraagt, maar jou die wil schenken.

Zelf was ik het na 35 jaar helemaal spuug zat totdat ik dit heb mogen leren zien, dat God door zijn Geest mij geopenbaard heeft dat ik niet alleen de redding van Hem en door Hem heb mogen ontvangen, maar dat het tweede aspect van Zijn offer, de dagelijkse overwinning door Hem, ook van Hem heb mogen ontvangen.
Hoewel ik het nog niet totaal heb opgegeven het zelf te doen, en nog steeds in het vlees tot een dagelijkse overwinning probeer te komen, ben ik al aardig kopje-onder aan het gaan en heeft Hij mij al laten proeven dat Hij mij boven mijn watersnood kan uittillen.
Laat God het doen, laat Hem een gevende God mogen zijn en laat elke strijd die op je pad komt los en erken daarin jouw onbekwaamheid, maar bovenal Zijn bekwaamheid, en daar is je overwinning in Hem.

Jezus klopt aan je deur en als jij open doet, zal Hij binnenkomen en maaltijd met je hebben. Het open doen vraagt een activiteit, een beweging en de wil om te gaan, tot Hem te gaan als Hij je roept.
Satan blijft ook kloppen aan je deur, maar in de Geest door de natuur van Yeshua in jou, ben je in staat hem de deur te wijzen, je hebt die kracht en die overwinning in Hem, jouw overtuiging bepaald de keus die je daarin maakt. Het open doen vraagt ook hier een beweging een activiteit, een keus.
Kiezen is een actie, maar voor hetzelfde geldt, komt jouw keuze voort uit passiviteit, uit bewegingsloosheid, uit starheid, omdat je onderdeel bent geworden van een kerk i.p.v. een beweging, waarbij apathie en anonimiteit jouw vertrekpunt is geworden.

Zijn de woorden van de Allerhoogste in jouw hart geschreven, een hart dat klopt en het bloed, het zuurstof en alle andere voedingsstoffen rond pompt en alles voorziet van het "broodnodige", of zijn de woorden van Hem voor jou geschreven op jouw stenen tafelen terecht gekomen, een koude harde bewegingloze materie.
Uit welk hout ben jij gesneden op welke manier beweeg jij je in jouw gemeente en bepaald jouw aanwezigheid of inzet of het een kerk is of een beweging?

"Leg dan af alle slechtheid, alle bedrog, huichelarij, afgunst en alle kwaadsprekerij. En verlang vurig, als pasgeboren kinderen, naar de zuivere melk van het Woord, opdat u daardoor mag opgroeien, indien u tenminste geproefd hebt dat de Heere goedertieren is, en kom naar Hem toe als naar een levende steen, die wel door de mensen verworpen is, maar bij God uitverkoren en kostbaar, dan wordt u ook zelf, als levende stenen, gebouwd tot een geestelijk huis, tot een heilig priesterschap, om geestelijke offers te brengen, die God welgevallig zijn door Jezus Christus." 1 Petrus 2: 1-5

Het is waar, Hij die in u een goed werk is begonnen zal het ook tot een goed einde brengen, in en door jou. Het is niet meer mijn ik maar Zijn IK, zijn Vrucht: liefde, vreugde en vrede, geduld, vriendelijkheid en goedheid, geloof, zachtmoedigheid en zelfbeheersing. Dit leeft in en door mij en ook in en door jou. God, Zijn Geest in ons moet wassen, mijn ik moet minder worden. Los van ons gevoel, Hij is getrouw, Zijn woorden zijn WAAR.

Sterkte, liefde, zegen en inzicht hebben we nodig, en dat is wat ik je toewens op jouw persoonlijke levensweg en op je weg binnen de gemeente van Jezus Christus want Hij is ons fundament.

Daniël nam het woord en zei: De Naam van God zij geloofd van eeuwigheid tot in eeuwigheid, want van Hem is de wijsheid en de kracht. Hij verandert de tijden en tijdstippen, Hij zet koningen af en stelt koningen aan, Hij geeft de wijsheid aan wijzen, de kennis aan wie verstand hebben. Hij openbaart diepe en verborgen dingen, Hij weet wat in het duister is, want het licht woont bij Hem. Daniel 2: 20-22

Deze grote God is onze God, is Heer over Jezus, Jezus die Heer is over Zijn gemeente, helpt en leidt ons in wijsheid en verstand, in kennis en in waarheid, waardoor geloof werkt, waardoor een gemeente beweegt, in beweging komt en blijft.

Reacties

Populaire posts