wie is je vader, wie is je moeder

Psalm 51:7 Zie, ik ben in ongerechtigheid geboren, in zonde heeft mijn moeder mij ontvangen.


Ik praat u graag even bij, als dat toch nog eens kon Nelson 🤔🙏

Als we nou eens zouden ophouden met evolutionair denken, ophouden te geloven dat we hier door pure domme toeval terecht zijn gekomen, dat hemel en aarde ontstaan is door een toevallige samenloop van omstandigheden, door een explosie van het niets en door de tijd heen, geworden is wat het nu is, en dat jij daar een rest product van bent, gesteund door het principe van het recht van de sterkste. 
Klinkt mij persoonlijk ook niet als muziek in de oren, vooral als je je verdiept in het thema identiteit, jouw identiteit. Zoals Tante Es (een tv programma) altijd begon met de openingszin als hij zijn gast interviewde: "wie is je vader, wie is je moeder".

Genesis 1:1 In het begin schiep God de hemel en de aarde.
26. En God zei: Laten Wij mensen maken naar Ons beeld, naar Onze gelijkenis; en laten zij heersen over de vissen van de zee, over de vogels in de lucht, over het vee, over heel de aarde en over al de kruipende dieren die over de aarde kruipen!

Als we nu eindelijk weer eens gaan geloven dat we geschapen zijn, dat er een Schepper is die alles en bovenal ook ons gemaakt heeft uit liefde, en zelfs zo ver gaat dat Hij Zijn enige (geboren) Zoon opoffert om de mens die ongehoorzaam werd aan Zijn wetten en regelgeving, ethisch en moreel totaal mis kleunde, dat die God de Vader daardoor druk doende is om die mens die in zonde en dood is gevallen weer op de weg te zetten van liefde en leven, dan zijn we bij de oplossing van ons probleem.

Ons probleem komt niet voort uit het feit dat we tijdens ons leven van geboorte tot de dood slechter gaan leven, in het voortschrijden van de tijd. Ons probleem komt voort uit het feit dat we geboren worden in ongerechtigheid en zonde, dat dat onze natuur is en dat daar een aanpassing noodzakelijk is.

Romeinen 3:9-18 Wat dan wel? Zijn wij voortreffelijker? Beslist niet! Wij hebben immers zojuist én Joden én Grieken beschuldigd dat zij allen onder de zonde zijn, zoals geschreven staat: Er is niemand rechtvaardig, ook niet één, er is niemand die verstandig is, er is niemand die God zoekt.
Allen zijn zij afgedwaald, samen zijn zij nutteloos geworden. Er is niemand die goeddoet, er is er zelfs niet één. Hun keel is een open graf, met hun tong plegen zij bedrog, addergif is onder hun lippen. Hun mond is vol vervloeking en bitterheid, hun voeten zijn snel om bloed te vergieten.Vernieling en ellende is op hun wegen, en de weg van de vrede hebben zij niet gekend. De vreze Gods staat hun niet voor ogen.

Als we dat zouden gaan onderkennen, dan snappen we echt waar het fout is gegaan, waar het iedere dag fout gaat en waar we moeten zijn voor de oplossing.

De oplossing is Jezus Christus, die uit liefde voor ons Zijn leven gegeven heeft, onze straf voor de ongehoorzaamheid op zich genomen heeft, onze straf nam Hij waardoor Zijn leven uit genade aan ons gegeven kon worden, waardoor wij leven.
Maar helaas is Christus niet alleen om die reden voor ons gekruisigd, ook door onze eigen innerlijke diep aanwezige haat, een haat waar we helaas mee geboren worden, zorgde ervoor dat Hij moest sterven aan het kruis.
Laat dat dan nou heel "toevallig" ook de oplossing zijn voor ons probleem.
Jezus stierf aan het kruis om een einde te kunnen maken aan die haat die in ons welig tiert, Hij wil een einde maken aan ons destructieve bestaan, aan ziekten, oorlogen, honger, rampen, haat en discriminatie, en wil ons weer verzoenen met Hem, met God maar ook met elkaar door vrede, liefde, geluk, en genade aan te bieden.

Dit aanbieden doet God, doordat Hij door Zijn Zoon ons heeft voorgeleefd wie God is en wat echte liefde is, en door Gods eigen Geest kan Hij ons dit laten zien, echt zien, doorzien.

Johannes 16:5-11 En nu ga Ik heen naar Hem Die Mij gezonden heeft, en niemand van u vraagt Mij: Waar gaat U heen? Maar omdat Ik deze dingen tot u gesproken heb, heeft de droefheid uw hart vervuld. Maar Ik zeg u de waarheid: Het is nuttig voor u dat Ik wegga, want als Ik niet wegga, zal de Trooster niet naar u toe komen; maar als Ik heenga, zal Ik Hem naar u toe zenden. En als Die gekomen is, zal Hij de wereld overtuigen van zonde, van gerechtigheid en van oordeel:
van zonde, omdat zij niet in Mij geloven; van gerechtigheid, omdat Ik heenga naar Mijn Vader en u Mij niet meer zult zien; en van oordeel, omdat de vorst van deze wereld veroordeeld is.

Gods heilige Geest, leert ons de dingen anders te zien, voedt ons op in het geloof, maakt ons bekend met de diepere normen en waarden liefde, recht en gerechtigheid, dat we onzelfzuchtig ons leven delen met anderen, dat we hervormen en vernieuwen in ons denken en daarna kunnen handelen.
Het offer van Christus heeft dat mogelijk gemaakt, wij worden beïnvloedt via de Heilige Geest door de onzelfzuchtige en liefdevolle natuur van Christus, een natuur die wij kunnen krijgen als we geloven in de reddende en helende werking van het kruis op Golgotha gegeven.

Johannes 3:16-18 Want zo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij Zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, opdat ieder die in Hem gelooft, niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft. Want God heeft Zijn Zoon niet in de wereld gezonden opdat Hij de wereld zou veroordelen, maar opdat de wereld door Hem behouden zou worden. Wie in Hem gelooft, wordt niet veroordeeld, maar wie niet gelooft, is al veroordeeld, omdat hij niet geloofd heeft in de Naam van de eniggeboren Zoon van God.

Als we dat offer gaan zien als de oplossing, dat Offer Jezus Christus aannemen, om ook ons leven te herstellen zijn we op weg naar een leven zonder haat, nijd, op weg naar liefde en leven, vrede en harmonie.
Openbaring 21:1-7 En ik zag een nieuwe hemel en een nieuwe aarde, want de eerste hemel en de eerste aarde waren voorbijgegaan. En de zee was er niet meer. En ik, Johannes, zag de heilige stad, het nieuwe Jeruzalem, neerdalen van God uit de hemel, gereedgemaakt als een bruid die voor haar man sierlijk gemaakt is. En ik hoorde een luide stem uit de hemel zeggen: Zie, de tent van God is bij de mensen en Hij zal bij hen wonen, en zij zullen Zijn volk zijn, en God Zelf zal bij hen zijn en hun God zijn.
4. En God zal alle tranen van hun ogen afwissen, en de dood zal er niet meer zijn; ook geen rouw, jammerklacht of moeite zal er meer zijn. Want de eerste dingen zijn voorbijgegaan. En Hij Die op de troon zit, zei: Zie, Ik maak alle dingen nieuw. En Hij zei tegen mij: Schrijf, want deze woorden zijn waarachtig en betrouwbaar. En Hij zei tegen mij: Het is geschied. Ik ben de Alfa en de Omega, het Begin en het Einde. Wie dorst heeft, zal Ik voor niets te drinken geven uit de bron van het water des levens.
7. Wie overwint, zal alles beërven, en Ik zal voor hem een God zijn en hij zal voor Mij een zoon zijn.


think about it!

Reacties

Populaire posts