aller heiligen

Openbaring 14:12 Hier zien we de volharding van de heiligen. Hierkomen openbaar die de geboden van God en het geloof in Jezus in acht nemen.


De vraag wie zijn de heiligen, wordt in deze tekst bijzonder helder verwoord. Het zijn diegene die de geboden van YHWH in acht nemen. Zij houden rekening in hun leven met Zijn wil, zij willen leven zoals YHWH wil dat ze leven, volgens Zijn wetten en Zijn verordeningen. Dat geldt voor de  morele wet, maar dat geldt ook voor de natuurwetten. Tenslotte is YHWH de Schepper van hemel en aarde en wetten zoals de wet van de zwaartekracht kan men beter in acht nemen en rekening mee houden.

Heiligen zijn ook mensen die het geloof in Yeshua in acht nemen. Yeshua die als mens naar deze aarde kwam om de zonde te overwinnen en zo de dood zijn kracht te ontnemen in gehoorzaamheid aan Zijn Vader, aan de geboden en wetten zoals YHWH dat verordineert heeft vanaf den beginne. 
Yeshua die aan Eva was beloofd, als het zaad dat de oude slang, de satan te vernietigen. Het geloof van Yeshua in acht nemen houdt dan ook in dat je overtuigd bent van het feit dat Hij het "Lam" is dat de zonde van de wereld kan wegnemen en dat er geen andere weg tot redding, verlossing en verzoening is dan door gehoorzaamheid en via het kruis en het bloed, vergoten op Golgotha.

Als we deze twee zaken in ons leven verwezenlijken en toepassen op een actieve manier, als we dagelijks leven vanuit dit principe, in acht nemen dat de Allerhoogste wetten heeft gegeven en een Weg van Waarheid en Leven via Yeshua heeft bereid en dat er geen andere weg is tot de troon van Hem voor een leven in harmonie met Hem dan zijn we heilig, dan zijn wij heiligen, dan zijn we apartelingen, want dat is wat het woord ook wel betekend, heiligen betekend apart gezet zoals de wekelijkse Shabbat apart gezet is van de werkweek het is nl een dag van rust. We leven wel in deze wereld maar we zijn niet van de wereld. "This World is not my Home I`m just passing through".

Heiligen volgens de bijbel is dus niet dit: "Allerheiligen is een christelijke feestdag waarop alle heiligen (ruim 100.000) van de rooms-katholieke kerk gezamenlijk worden vereerd en herdacht. Jaarlijks op 1 november."

Als er een club is die totaal niet een aanmerking komt voor de bijbelse definitie van heiligen dan zijn zij het wel. De bijbel is alles behalve te spreken over waar zij de geschiedenis mee gekleurd hebben en Marco Borsato heeft er liedje over geschreven: "Vandaag is Rood". De tekst zegt verder ook; "de kleur van de liefde", maar dat is niet waarom hun geschiedenis rood kleurde, Rome staat voor bloed, voor veel bloed vergieten, voor afgoderij, voor achtervolging, voor marteling tot de dood. Dat kan je ook heilig noemen in de zin van apart, maar niet heilig in de zin van de liefde van YHWH voor Zijn kinderen, en vrijgekocht door het bloed van Yeshua van de zonde en dood voor een eeuwig leven van vrede en harmonie.

Begrijp derhalve niet zo goed wat er te vieren valt op deze dag. Ja ik begrijp het wel in het niet verder kijken dan je neus lang is denk principe. De duitsers in dit geval hebben dan ook nog eens een hele dag vrij, vrij om te gaan winkelen (in Nederland), dus dat is wel een feestje waard? 
Maar om nu te vieren dat er mensen zijn binnen Rome denken die heilig zijn verklaard terwijl ze de weg naar de troon van YHWH in de weg hebben gestaan voor velen en daarbij veel bloed hebben vergoten van de kinderen van YHWH dat begrijp ik dan weer niet zo goed. Maar de wereld viert mee want ze laten zich graag leiden en als "makke" (lees domme) schapen over de brug en drijven in onwetendheid de spot met de zonde, de dood en bovenal met zichzelf, tot een gruwel voor de Allerhoogste.

De vraag die ook nog eens bij mij opkomt is of we de heiligen die we gedenken, vieren en bedanken voor hun verleende diensten mogen en kunnen plaatsen binnen het bijbels kader. Kijk wat zij ervan gemaakt hebben geeft natuurlijk geen pas. Als je als club al beweert dat je YHWH dient, dan ook graag volgens de "spel" regels van YHWH, en niet volgens je eigen regeltjes die bij hen in grote getale haaks staan op de wil en wet van onze hemelse Vader Abba.

Let wel ik werk in Duitsland, ik ben best wel blij met een extra vrije dag en ze mogen wat mij betreft ook blijven, maar de reden dat we vrij zijn is niet een feestje waard. Wel iets om over na te denken en om over te blijven nadenken, maar de huidige reden daarvoor moeten we eigenlijk zo snel mogelijk schrappen, ons van wegkeren, wat zeg ik het vraag een totale omkeer, ook wel bekering genoemd, weg van de weg van spiritisme, satanisme verderf en dood.

Waar ik het dan nog niet over gehad hebt is waarom ze heilig zijn verklaard, en dat wil ik ook niet want ik vind het niet de moeite waard omdat de bijbel al helder en duidelijk genoeg is wie de heiligen zijn, en de aparte status die Rome eraan verbind is niet bijbels en dus wat mij betreft verwaarloosbaar.

De verering daarentegen van deze "heiligen" is wel iets om even bij stil te staan. Het gaat hier nl over mensen verering en om dan maar direct met de deur in huis te vallen en er geen doekjes omheen te winden, we hebben het hier over afgoderij. En wat YHWH daar van vindt behoeft verder geen uitleg van mij.

"Toen sprak God al deze woorden:
Ik ben de HEERE, uw God, Die u uit het land Egypte, uit het slavenhuis, geleid heeft. U zult geen andere goden voor Mijn aangezicht hebben. U zult voor uzelf geen beeld maken, geen enkele afbeelding vanwat boven in de hemel, of beneden op de aarde of in het water onder de aarde is.
U zult zich daarvoor niet neerbuigen, en die niet dienen, want Ik, de HEERE, uw God, ben een na-ijverig God, Die de misdaad van de vaderen vergeldt aan de kinderen, aan het derde en vierde geslacht van hen die Mij haten, maar Die barmhartigheid doet aan duizenden van hen die Mij liefhebben en Mijn geboden in acht nemen." Exodus 20 : 1-6

Het buigen en aanbidden van iemand anders dan YHWH is afgoderij, dat is het aanbidden van de vader van de leugen, van demonische krachten die ons in het verderf willen storten.
Het is de liefde van YHWH die ons helpt en leidt door deze zondige wereld heen, een wereld die in brand staat, inclusief de geestelijke wereld, waar een grote strijd woedt tussen goed en kwaad op leven en dood. 

Het buigen voor gesneden beelden is zo verkeerd, slecht en dom. Want beelden hebben oren, maar kunnen niet horen, hebben ogen, maar kunnen niet zien, hebben een mond maar kunnen niet spreken en bovenal hebben ze geen hart, voor medeleven en compassie.
Je vertrouwen leggen in de hand van dood materiaal is niet de weg die YHWH met jou voorheeft, je vertrouwen leggen in de macht van demonen is niet Zijn weg voor jouw leven.

God is liefde, God leeft, Hij is de Allerhoogste, de Alpha en de Omega, Hij is Schepper van hemel en aarde, jouw Hemelse Vader, tot wie wij mogen zeggen Abba, Hij is jouw Heelmeester en Verlosser, jouw Trooster en Leraar.
Hij is de God van Abraham, Izak en Jacob, Hij wil ook jouw God zijn die het beste met je voorheeft, Hij vindt jou heilig, voor Hem ben  jij apart en wel zo apart dat Hij graag wil dat je in Zijn koninkrijk komt en dat jij ervoor kiest een koningskind te zijn.

"Ik immers, Ik ken de gedachten die Ik over u koester, spreekt de HEERE. Het zijn gedachten van vrede en niet van kwaad, namelijkom u toekomst en hoop te geven. Dan zult u Mij aanroepen en heengaan, u zult tot Mij bidden en Ik zal naar u luisteren. U zult Mij zoeken en vinden, wanneer u naar Mij zult vragen met heel uw hart. Ik zal door u gevonden worden, spreekt de HEERE, Ik zal een omkeer brengen in uw gevangenschap..... Jeremia 29: 11-14a

Reacties

Populaire posts