stay in touch

En de menigte van hen die geloofden, was een van hart en eenvan ziel; en niemand zei dat iets van wat hij bezat, van hemzelf was, maar alles hadden zij gemeenschappelijk. Handelingen 4: 32


Hoezo welkom, hoe zo een thuis haven?

ik ben geboren en getogen in s´Heerenberg, en geestelijk getogen in Doetinchem,
ik ben door omstandigheden in 1975 naar Enschede verhuisd,
ik ben als het ware geestelijk geboren en getogen in mijn kerk in Enschede,
ik ben daar gedoopt op mijn nog net geen 15 jaar op 1 Januari 1977,
ik ben door omstandigheden in 1988 naar het midden van het land verhuisd,
ik ben door omstandigheden in 2008 weer een beetje aan het terugkomen geslagen,
ik ben op 22 mei 2008 in het huwelijk getreden.


Inmiddels weer 11 jaar binnen mijn christelijke gemeenschap aan het rond schuiven, en na 11 jaar weet je gemeente nog niet wanneer je gedoopt en wanneer je getrouwd bent, wellicht zelfs niet eens meer dat je daarvoor een actief gemeente leven hebt gehad als jeugdlid maar ook als volwassene.
Dat ze mijn trouwdatum niet helemaal kunnen herinneren dat snap ik wel een beetje zeker als het voor de derde keer is, ik zou zelf ook bijna de tel kwijtraken, maar aangezien ik het bijzonder goed heb met de liefde van mijn leven heb ik zelf weinig moeite met die datum.

Maar zoals gezegd ik heb het goed met haar en mijn thuis is mijn thuis, mijn veilige haven, onze plek van geborgenheid en liefde en daarom ken ik ook de belangrijke data die betrekking hebben op mijn maatje, mijn partner in crime, mijn liefde, maar ook van mijn kind aan huis en van mijn andere kinderen, omdat ze belangrijk zijn voor mij, omdat ze uit het oog maar niet uit het hart zijn.

Ligt hier wellicht de reden verscholen in het gegeven dat mijn eigen kerk, mijn eigen gemeente niet alleen die data niet heeft maar het blijkbaar ook niet relevant vindt om het te weten?
Maar moet gezegd ze kunnen je wel als het ware exact op de cent nauwkeurig vertellen wat de kerkelijke kosten zijn per lid en wat je de afgelopen 40 jaar aan bijdrage gegeven hebt.
Nu kan dat ook nooit veel zijn geweest, moet eerlijk gezegd zijn, dus die rekensom zou niet al te veel moeite moeten kosten, en wellicht zegt dat ook iets van wie ik ben, maar ondanks het feit dat uw linkerhand niet hoeft te weten wat uw andere hand doet, zou de ene hand wast de andere meer positieviteit hebben kunnen genereren, wat niet altijd duidt op onvoorwaardelijkhied, is ook mijn lichtende en schrijdende conclusie. What goes around, comes around?!

Niet gekwetst wel weer waar moeten nemen.

En zo zie je maar in de kerk zitten ook maar gewone mensen, zoals ik, onderweg naar een heel bijzonder doel, een hele bijzondere thuishaven, waar het goed toeven zal zijn, en ook dat is een manier om er mee om te kunnen gaan. Hoewel de gedachten: willen we elkaar allemaal daar wel terugzien, mij heel vaak bezighoudt.

Laat uw hart niet in beroering raken; u gelooft in God, geloof ook in Mij. 
In het huis van Mijn Vader zijn veel woningen; als dat niet zo was, zou Ik het u gezegd hebben. Ik ga heen om een plaats voor u gereed te maken.
En als Ik heengegaan ben en plaats voor u gereedgemaakt heb, kom Ik terug en zal u tot Mij nemen, opdat ook u zult zijn waar Ik ben. Johannes 14: 1-3






Reacties

Populaire posts