er is maar één weg

Johannes 14:1-3 Laat uw hart niet in beroering raken; u gelooft in God, geloof ook in Mij.
In het huis van Mijn Vader zijn veel woningen; als dat niet zo was, zou Ik het u gezegd hebben. Ik ga heen om een plaats voor u gereed te maken.En als Ik heengegaan ben en plaats voor u gereedgemaakt heb, kom Ik terug en zal u tot Mij nemen, opdat ook u zult zijn waar Ik ben.



Ik zeg altijd maar zo, je gelooft of je gelooft niet.

Onderzoek heeft uitgewezen dat 96% van de wereldbevolking gelooft, hoewel de leegloop in de kerken en de secularisatie grootst om ons heen lijkt te grijpen en het tegendeel lijkt te willen bewijzen door zijn drang naar misplaatste vrijheid als een recht te laten gelden.

Als je het hebt over geloof, waar gaat het dan in wezen over?
Zeven miljard mensen zouden daar zeven miljard antwoorden op kunnen formuleren.
Ik geloof in mijzelf, ik geloof in de wetenschap, in geloof in de Evolutie, ik geloof in God, ik geloof in god, ik geloof in heel veel goden, ik geloof in the little man on the moon, ik geloof in de kracht van het universum, ik geloof in de zon, de maan en de sterren, ik geloof helemaal niets, ik geloof mijn oud tante Klazien, die hele goede contacten heeft met Jomanda en nog steeds.

Voor diegene die in G´d geloven en geloven dat ze naar de hemel gaan als ze sterven, voor diegene die geloven in G`d en denken dat ze pas naar de hemel gaan als Yeshua terugkomt naar de aarde, voor al diegene die wat anders geloven, maar ook dat je als je sterft toch wel naar de hemel gaat, hier het enig eerlijke waarachtig antwoord op dit geloven.

Er is een plek in de hemel klaar gemaakt voor gelovigen, er is een plek klaar gemaakt in het huis van de Almachtige YHWH, onze Maker, onze Vader die in de hemel troon, dat staat buiten kijf, maar er is idd een maar.
De weg daarnaar toe is er maar één, in tegenstelling tot Rome, tot het Vaticaan, waar blijkbaar meerdere wegen naar toe leiden.
Die ene weg naar de Hemel, naar ons tijdelijk huis straks, die weg is Jezus.
Jezus heeft het mogelijk gemaakt om door Zijn offer, Zijn lijden en sterven, de zonde en de dood weg te halen bij diegene die geloven, die geloven in dat offer, in de kracht van dat offer, die geloven dat er geen andere weg is en zich willen onderwerpen, vrijwillig onderwerpen, aan de liefde en de rechtvaardigheid van die ene G'd die dit mogelijk heeft gemaakt.

G'd houdt van ons en heeft ons belooft van de zonde en de dood te bevrijden waar wij ons zelf door ongehoorzaamheid aan hebben onderworpen, Hij zou ons vrijkopen uit de greep van de satan die met dood en verderf heerst over deze wereld. Die liefde van die Vader, zou je kunnen beantwoorden met liefde, door liefde terug te geven, door het offer aan te nemen, voor niets, noppa, nada, nix, waardoor je uit liefde voor Hem en voor wat Hij voor je gedaan heeft, uit liefde voor wie Hij is, wilt luisteren naar Hem, naar Zijn wijze woorden, naar Zijn beloften, naar Zijn wijze natuur en morele wetten, die gemaakt zijn om ons een vreugdevol leven te geven, hoor naar wat Hij te zeggen heeft en er naar te luisteren. Het verschil tussen horen en luisteren is doen, dit even ter extra info.

De weg naar de hemel, daar kan je van alles bij verzinnen, je kan zelfs verzinnen dat het een weg is die jij mag gaan, dat je die verdient, dat je het recht hebt omdat je best wel oké bent, omdat je best wel wat voor een ander over hebt, omdat je je ingezet hebt via allerlei verenigingen en goede doelen om die ander, je naaste het beste gunt, omdat je een held bent, goede zaken hebt gedaan, mijlpalen gezet en belangrijke voetafdrukken hebt achtergelaten, maar wat je ook verzint, wenst en hoopt, als het een weg is buiten Jezus om, buiten Hem om die het mogelijk heeft gemaakt voor jou, dan blijft het bij een wens, een hoop, een verzinsel, een hersenspinsel die nooit bewaarheid zal worden.

Jezus biedt het aan, Hij biedt jou iets aan, omdat Hij jou daar wil hebben, daar op die plek die Hij klaar heeft gemaakt. Hij houdt van jou, Hij kende jou al voordat je geboren werd, Hij zag jouw vormeloos begin, toen je in de schoot van jouw moeder werd geweven. Hij wil jou bij jouw Hemelse Vader brengen, maar leer van mij dat het alleen maar via Hem kan en dat er geen andere Weg, Waarheid en Leven is dan Yeshua de Zoon van de Allerhoogste.

Johannes 14:4-6 En waar Ik heen ga, weet u, en de weg weet u. Thomas zei tegen Hem: Heere, wij weten niet waar U heen gaat, en hoe kunnen wij de weg weten? Jezus zei tegen hem: Ik ben de Weg, de Waarheid en het Leven. Niemand komt tot de Vader dan door Mij.




Reacties

Populaire posts