wat wil je mij nou eigenlijk zeggen?

"Zij namen het Woord met alle bereidwilligheid aan en gingen dagelijks de schriften na, of deze dingen zo waren" Handelingen 17:11.


Mensen praten vaak met een ondertoon, met een dubbele bedoeling. Sarcasme is daar een mooi voorbeeld van.
Het spreken met een dubbele tong is ook een fenomeen wat ons maar al te goed past als een jas en nog veel te vaak wordt ingezet als wapen om of iets te verhullen of juist iets te benadrukken. Juist door de leugen die uiteindelijk aan het licht komt kan bevestigen dat we verder moeten kijken dan onze neus lang is. 
Het zoeken naar de diepere of betere betekenis kan erg verreikend zijn. G'ds woord is uitermate geschikt om verder te kijken.

"Heel de Schrift is door God ingegeven en is nuttig om daarmee te onderwijzen, te weerleggen, te verbeteren en op te voeden in de rechtvaardigheid, opdat de mens die God toebehoort, volmaakt zou zijn, tot elk goed werk volkomen toegerust."  2 Timotheus 3: 16, 17 

Toen Jezus op het water voorbij ging aan de boot met de discipelen die in zwaar weer verkeerde, was het voorbij gaan niet een; Ik laat jullie lekker aan modderen. Het was een Ik ben hier en Ik ben er voor jullie, Ik wil dat jullie Mij zien, dat jullie op Mij zien.

Wat bedoelde Jezus toen Hij tegen een van de moordenaars aan het kruis zei: "En Jezus zei tegen hem: Voorwaar, zeg Ik u, heden zult u met Mij in het paradijs zijn." Lukas 23: 43. 
Gaan zij die sterven direct naar de hemel, is dat wat Jezus wilde zeggen en gaat Hij daarmee in tegen G'ds Woord, tegen Zichzelf? Leert ons de schift niet op diverse plekken dat de doden rusten in hun graf, dat er geen herinnering is, en dat zij niets weten. "En ik hoorde een stem uit de hemel tegen mij zeggen: Schrijf: Zalig zijn de doden die in de Heere sterven, van nu aan. Ja, zegt de Geest, opdat zij rusten van hun inspanningen, en hun werken volgen met hen." Openbaring 14: 13. 
Zij rusten in het graf tot het moment dat Jezus hen roept bij Zijn wederkomst, op het moment dat Hij in glorie en macht met Zijn Engelenmacht, Zijn komst mondiaal aankondigt en zichtbaar maakt.

Kijk dus verder, Jezus maakt de moordenaar, dit kind van G'd iets duidelijk, stelt hem gerust, neemt hem aan en nodigt hem uit. Dat is wat ook wij mogen leren. 
Kijk dus veder, kijk eens verder dan alleen dat G'd een kleed ter bedekking geeft aan Adam en Eva, maar dat Hij hen leren wil dat ze bedekking nodig hebben, dat de dood van dit dier, de dood uiteindelijk van Zijn Zoon betekend en dat dat de oplossing is voor het zonde probleem. Kijk verder, onderzoek de schriften, onderzoek de Heiligdomsdienst om te weten te komen dat G'd liefde is, dat Hij de dood niet schuwt om ons te redden en te verlossen, kijk eens wat vaker in de spiegel van G'd, Zijn woord. Lees onder voortdurend gebed Zijn liefdes brief aan ons. 

"U onderzoekt de Schriften, want u denkt daardoor eeuwig leven te hebben, en die zijn het die van Mij getuigen." Johannes 5: 39

Reacties

  1. Dank je wel. Is weer een geweldige blog. Laten we de Schriften elke dag bestuderen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Voor de moordenaar betekende het wel 'heden'. Want als hij in het graf ligt weet hij van niks meer. Op het moment dat Yeshua hem roept bij Zijn wederkomst wordt de moordenaar wakker en voor hem is dat alsof het een seconde na zijn sterven is.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts