verwoesting of leven

Mattheüs 24: 37 Zoals de dagen van Noach waren, zo zal ook de komst van de Zoon des mensen zijn. 38. Want zoals ze bezig waren in de dagen voor de zondvloed met eten, drinken, trouwen en ten huwelijk geven, tot op de dag waarop Noach de ark binnenging,
39. en het niet merkten, totdat de zondvloed kwam en hen allen wegnam, zo zal ook de komst van de Zoon des mensen zijn.


De zondvloed die God zou zenden in de tijd van Noach, was onomkeerbaar, al wat de mens had bereikt en tot stand had gebracht werd gekenmerkt door slecht, het fundament van hun bestaan werd gedragen en onderhouden door het kwaad. De zondvloed was een omkering van de schepping. Daardoor werd het leven vernietigd. In feite verwoestte God echter alleen wat de mens al had geruïneerd.

Ik denk dat we op de drempel staan van een 2e omkeren van de Schepping, waarbij God weer zal verwoesten wat de mens voor de zoveelste keer al heeft geruïneerd. Dit keer zal het niet door water zijn zoals beloofd en zoals we ook iedere keer bevestigd zien op het moment dat de regenboog aan de hemel verschijnt. De Allerhoogste had voor iedere dag van de week een kleur gereserveerd, elke afzonderlijke kleur getuigt van Zijn schepping van Hem als Schepper als Maker, de boog getuigde van Zijn herschepping, van Zijn liefde van Zijn belofte en dat Zijn beloften en Zijn herschepping volmaakt zal zijn.

Genesis 9: 12 En God zei: Dit is het teken van het verbond dat Ik geef tussen Mij en u, en alle levende wezens die bij u zijn, alle generaties door tot in eeuwigheid:
13. Mijn boog heb Ik in de wolken gegeven; die zal dienen als teken van het verbond tussen Mij en de aarde.
14. Het zal gebeuren, als Ik wolken boven de aarde breng en de boog in de wolken gezien wordt,
15. dat Ik aan Mijn verbond zal denken, dat er is tussen Mij en u en alle levende wezens van alle vlees. Het water zal niet meer tot een vloed worden om alle vlees te gronde te richten.
16. Als deze boog in de wolken is, zal Ik hem zien, en denken aan het eeuwig verbond tussen God en alle levende wezens van alle vlees dat op de aarde is.
17. God zei dus tegen Noach: Dit is het teken van het verbond dat Ik gemaakt heb tussen Mij en alle vlees dat op de aarde is.


Het tweede omkeren zal een meer permanente karakter hebben, dat zal zijn door vuur en zwavel, een reiniging die gelijk staat aan de geboorte van een nieuwe planeet, die zijn begin en vorm krijgt uit een ontoegankelijke hete en vloeibare massa, waarbij je direct het gevoel bekruipt dat het hier gaat om een diepe, diepe reiniging. Een reining die gelijk staat aan vernieuwing en geen spoor meer zal achterlaten van wat is geweest, de zonde, het verderf en de dood, zal worden uitgewist, de schepping die wij hebben geruïneerd zal gelouterd worden als goud in vuur.

Maar ook nu is er weer hoop, toen omdat 100jaar een krachtige stem over de toen bestaande wereld ging dat er een weg een boot tot ontkomen zou komen, een veilige haven die de mens kon beschermen voor de grote alles verwoestende overstroming, maar helaas niet werd gehoord en dat God met een klein clubje mensen doorging en Zijn belofte aan Adam en Eva dat er redding en verlossing zou komen zou waarmaken.
En nu, ook nu omdat God in deze eindfase van onze geschiedenis weer een krachtige stem laat horen en nog krachtige zal laten horen door Zijn boodschappers, gedreven en gedragen door Zijn Geest, dat Zijn Zoon Yeshua op het punt staat terug te komen, zoals beloofd en dat Hij het oordeel zal uitspreken door Hen mee te nemen die hun leven gegeven hebben aan Yeshua de enig Weg, Waarheid en Leven tot behoud.

Ook dan zal er een punt komen dat redding niet meer mogelijk zal zijn en God de deur van genade, de deur van de Ark van het nu zal sluiten, dus let op de oude paden: 

Openbaring 20: 10. En de duivel, die hen misleidde, werd in de poel van vuur en zwavel geworpen, waar ook het beest en de valse profeet reeds zijn. En zij zullen dag en nacht gepijnigd worden in alle eeuwigheid. 
11. En ik zag een grote witte troon, en Hem Die daarop zat. Voor Zijn aangezicht vluchtten de aarde en de hemel weg, zodat er geen plaats meer voor hen te vinden was. 
12. En ik zag de doden, klein en groot, voor God staan. En de boeken werden geopend en nog een ander boek werd geopend, namelijk het boek des levens. En de doden werden geoordeeld overeenkomstig wat in de boeken geschreven stond, overeenkomstig hun werken. 
15. En als iemand niet bleek ingeschreven te zijn in het boek des levens, werd hij in de poel van vuur geworpen.

De liefde zal ten alle tijde overwinnen, de vraag is alleen of je er bij wil horen en deel aan wil hebben, die keus is aan jou omdat je een keus maken kunt.
 
Wie een oor heeft die hore, en wie een oog heeft die leze wat de Geest van God te zeggen heeft, omdat er zegen, hoop, liefde en leven vanuit gaat, aangeboden in Christus vanuit Gods Woord.

Reacties

Populaire posts