je gelijk(e) halen

Genesis 2:22-24 En de HEERE God bouwde de rib die Hij uit Adam genomen had, tot een vrouw en Hij bracht haar bij Adam. Toen zei Adam: Deze is ditmaal been van mijn beenderen, en vlees van mijn vlees! Deze zal mannin genoemd worden, want uit de man is zij genomen. Daarom zal een man zijn vader en zijn moeder verlaten en zich aan zijn vrouw hechten; en zij zullen tot één vlees zijn.


Hoi lieve zuster,
graag wil ik beginnen met te zeggen dat ik van je houd puur om de eenvoudige reden dat je mijn zuster bent, maar ik heb wel wat op mijn lever, en ik denk dat dit voor jou niet onbekend in de oren klinkt als het gaat over het thema homofilie en homoseksualiteit.

Natuurlijk respecteer ik jou als zuster, ik respecteer, beter gezegd, ik accepteer (hoe anders zou ik ook kunnen) hoe jij je leven leeft en inricht, maar dit staat los van het feit wat ik ervan vindt en hoe ik er over denk, maar ook hoe ik ermee worstel.
Het zal geen verassing voor je zijn hoe ik er over denk, want ik neem aan dat je dat na al die jaren wel weet. En ondanks het feit dat ik vermoed dat jij weet hoe ik erover denk wil ik het je toch nog graag een keer meegeven om diverse redenen.

Redenen zijn deze: Ik volg met al mijn fouten G'd en Zijn Woord, ik probeer met vallen en opstaan onder leiding van Gods Geest in de voetsporen van Jezus te lopen en probeer in Zijn Woord Jezus te ontdekken en Hem te ontmoeten, en ik hoop, wens en bid dat dit ook nog steeds voor jou geldt.

De bijbel is in mijn perceptie heel helder over zonde, God is heel helder over hoe Hij denkt over zonde. God haat de zonde en wil dat ook wij leren de zonde te haten. God haat niet de wereld, God haat niet de zondaar. Hij heeft Zijn Zoon naar de aarde gestuurd om de relatie tussen de mens en Hem te herstellen, dit heeft Hij gedaan door ze vrij te kopen van de vloek van de wet.

Johannes 3:16, 17 Want zo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij Zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, opdat ieder die in Hem gelooft, niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft. Want God heeft Zijn Zoon niet in de wereld gezonden opdat Hij de wereld zou veroordelen, maar opdat de wereld door Hem behouden zou worden.

God heeft de wereld lief en wil dat niemand verloren gaat, en niets wat wij doen kan ons van Zijn liefde voor ons afbrengen, geen krachten, geen machten, onze fouten en gebreken niet.

Romeinen 8:38,39 Want ik ben ervan overtuigd dat noch dood, noch leven, noch engelen, noch overheden, noch krachten, noch tegenwoordige, noch toekomstige dingen, noch hoogte, noch diepte, noch enig ander schepsel ons zal kunnen scheiden van de liefde van God in Christus Jezus, onze Heere.
 
Er is maar één ding wat ons kan scheiden van de liefde en dat is als wij er zelf voor kiezen Hem niet meer te volgen, de liefde niet meer te willen ontvangen en het offer van Jezus Christus niet te accepteren als ons los middel, als het middel om ons vrij te kopen van de zonde en de dood.
Ik ga er vanuit dat ik je hier niets nieuws vertel, maar het is mijn uitgangspunt om je te vertellen dat ik jou niet veroordeel, bekritiseer of met dis respect weg zet als weet ik wat voor een zondig mens. Jij bent net als ik en ieder ander een geliefd kind van God, met dezelfde rechten en de zelfde aanspraken, verkregen door Jezus Christus, en de reden dat Jezus die voorwaarde om er aanspraak op te kunnen maken voor ons allemaal geldt, maakt ons gegeven de context gelijk en gelijkwaardig. 

Psalm 51:7 Zie, ik ben in ongerechtigheid geboren, in zonde heeft mijn moeder mij ontvangen.

Zoals je kunt lezen, niets menselijks is ons vreemd, en geen mens is in deze een uitzondering, Jezus kwam naar de wereld, niet voor een speciale ras, volk, stam, taal en natie, Hij kwam voor ons allemaal.
Maar ik ben zoals de bijbel tegen homoseksualiteit en om die reden ben ik tegen een samenleven of welke huwelijksvorm dan ook van gelijke sekse. Dit is in Gods ogen een gruwel en wordt door God net als alle andere zonde afgewezen.

Romeinen 1:18, 19, 27 Want de toorn van God wordt geopenbaard vanuit de hemel over alle goddeloosheid en ongerechtigheid van de mensen, die de waarheid in ongerechtigheid onderdrukken, omdat wat van God gekend kan worden, hun bekend is. God Zelf heeft het hun immers geopenbaard. En evenzo hebben ook de mannen de natuurlijke omgang met de vrouw opgegeven, en zijn in wellust voor elkaar ontbrand: mannen doen schandelijke dingen met mannen en ontvangen het gepaste loon voor hun dwaling in zichzelf.

Ja God ziet het als zonde en zo zie ik het ook, hoe ik het anders moeten zien, maar nogmaals en ik hoop ten overvloede, dit zegt niets van hoe ik tegen jou als mijn zuster aankijk, als mens en als kind van God. In mijn perceptie en volgens de Bijbelse definitie zijn wij, jij en ik kinderen van de Allerhoogste door het offer van Jezus. Jij hebt ja gezegd tegen Jezus en ik ook en dat maakt dat je een kind van God bent en vrijgekocht, vrijgekocht om vanuit je natuur gedwongen te doen wat tegen God ingaat.

Dit noemt de bijbel dit wedergeboorte en door deze wedergeboorte zijn wij vrij van de wettelijke zonde last en zal de dood ons niet meer kunnen vasthouden. Door die wedergeboorte hebben wij een nieuwe geest gekregen en woont sindsdien de Heilige Geest in ons. Dit geeft ons het voordeel dat wij kiezen kunnen, wij zijn daardoor instaat om de zonde achter ons te laten en in de kracht van de Geest, Jezus te volgen in Zijn voetsporen.
Wij kunnen kiezen om God te dienen zoals Hij dat van ons vraagt, en dat gaat boven ons gevoel en boven onze menselijke kracht en menselijk kunnen uit. God wil dat wij de vrijheid waarin wij nu leven, gebruiken om te leven tot eer van Zijn naam en die vrijheid niet gebruiken voor onszelf en onze eigen lusten en behoeften. Ons leven moet in het teken staan van: Het kennen van Gods wil en het uitleven van Gods wil zodat ons leven gekenmerkt is als een God welgevallig offer in dienst van het evangelie van vrede.

Ik ga jou niet vertellen wat je wel en wat je niet moet doen, omdat ik niet wil optreden als jouw leraar, Gods Geest is je leraar, maar ik hoop van harte dat je ruimte in je leven laat of maakt waardoor de Geest jouw leven kan leiden en vullen met Zijn heerlijkheid, en dat dat bepalend mag zijn voor jouw verdere keuzes.
Ik hou van je als mijn zuster, wens jou Gods zegen toe, niet als een goedkeuring maar omdat je die zegen nodig hebt te leven tot eer van God en dat het jullie goed mag gaan in je verdere leven en dat je blijvend mag ontdekken welke weg God wil dat je gaat en dat je, jouw gaven, jouw leven mag inzetten in Zijn dienst.

Na dit alles wil ik je zeggen dat wij om die reden niet op je trouwfeest aanwezig zullen zijn, niet als protest of als vorm van kritiek, maar wij kunnen geen bijdrage leveren aan deze dag, met als suggestie dat wij achter deze keuze staan, om die reden willen wij het graag helder houden. Het voelt voor ons alsof we onze "schoenveters" gaan strikken (buigen) op het moment dat de (geluid)horens in het dal van Dura worden geblazen en wij worden gedwongen om te buigen voor het beeld van Nebukadnezar. Wij blijven liever staan met alle gevolgen van dien, omdat wij niet dit "feest" met jullie kunnen vieren, omdat we het niet ervaren als een feest.
Ik hoop dat je dat begrijpt en dat het dus geen aanklacht is tegen jullie, of enig vorm van veroordeling.

Natuurlijk staan wij open voor gesprek en discussie, maar eerder om beter nog te duiden wat onze overtuiging is en ons handelen conform deze overtuiging, en het zal niet zijn om ons gelijk te willen halen, jou te overtuigen, of te verzanden in een eindeloze niets zeggende discussie, maar om et je op rijs te willen blijven, onderweg te willen blijven gaan naar Gods koninkrijk.
Het is wat wij geloven, het is wat God ons heeft laten zien vanuit zijn woord, dit is hoe wij hiermee om gaan omdat we op dit moment geen andere weg zien. Ons besluit en onze houding hierin staat los van het feit dat onze deur voor jullie altijd open blijft staan, wat ons betreft dit niets afdoet aan het hebben van kontakt en omgang met elkaar en dat dit net als in het verleden ongehinderd zo zal blijven, dit staat dus los van het niet deelnemen aan een feest wat voor ons helaas geen feest is.

Wij groeten je met een liefdes groet in Chrisus Jezus

Reacties

Populaire posts