waarom ben ik adventist

1 Petrus 2:9 Maar u bent een uitverkoren geslacht, een koninklijk priesterschap, een heilig volk, een volk dat God Zich tot Zijn eigendom maakte; opdat u de deugden zou verkondigen van Hem Die u uit de duisternis geroepen heeft tot Zijn wonderbaar licht,


Gods kinderen mogen zich scharen onder deze tekst, in de wetenschap dat er wolven in schaapskleren zijn, dat er tien maagden zijn waarvan vijf wijs en vijf dwaas, dat in de laatste dagen vlak voor de wederkomst een schudding of zifting zal plaatsvinden, zodat God een gemeente overhoudt die zich door en in Christus voor God kan stellen zonder vlek of rimpel, dat er mensen zijn die met een schijn van Godsvrucht de kerken vullen, en waarbij de leugen in hun hart reeds heeft plaatsgevonden.

Het is niet aan ons om naar links of naar rechts te kijken met een veroordeling in onze ogen of hart, het is niet aan ons om te vinger wijzen, ondanks het feit dat God ons waarschuwt voor de afval en dat er afval in Gods gemeente zal zijn. Dit alles dient om ons nederig te maken, waakzaam te laten zijn en te bidden, te bidden voor jezelf, voor de Vrucht van de Geest, om Gods karakter te weerspiegelen, te bidden voor de Gaven van de Geest, om als Getuigen in de wereld te staan, te bidden om de Wapenrusting van God, om weerstand te kunnen bieden tegen de aanvallen van satan, om de strijd niet tegen vlees en bloed maar tegen de boze machten die rondgaan over deze wereld het hoofd te kunnen bieden en te bidden voor onze naasten, voor onze gemeente en voor de wereld in grote nood.

Jezus gaf ons het beste voorbeeld in wat we ons ook maar kunnen bedenken, in het bieden van weerstand tegen satan met zijn verleidingen en misleidingen:

Mattheüs 4:4 Maar Hij antwoordde en zei: Er staat geschreven: De mens zal niet van brood alleen leven, maar van elk woord dat uit de mond van God komt.

Ook Paulus geeft ons hierin het advies wat onontbeerlijk is voor een stabiele relatie met God, een relatie die gebouwd is op de Rots, maar niet als vanzelfsprekend mag worden beschouwd, waar helaas Laodicea, Gods laatste gemeente door gekenmerkt wordt, waar zij onder gebukt gaat, in de laatste fase van de geschiedenis van deze aarde, nl onverschilligheid, apathie en lauwheid.

Efeze 6:17, 18 En neem de helm van de zaligheid en het zwaard van de Geest, dat is Gods Woord, terwijl u bij elke gelegenheid met alle gebed en smeking bidt in de Geest en daarin waakzaam bent met alle volharding en smeking voor alle heiligen.

Jezus gaf geen gehoor aan de misleidingen van satan, omdat Hij niet gekomen was om Zijn wil te doen, Zijn wensen in vervulling te zien gaan, Zijn verlangens te leven, maar om de wil te doen van de Vader, Diegene die Hem gezonden had.
Ja Jezus en de Vader waren één, daar wees Hij regelmatig op om Zijn aanwezigheid en missie, om Zijn wandel in het doen van de wil van de Vader zeggenschap te geven. Hij was niet op aarde gekomen om op de voorgrond te treden en Zijn Vader die Zijn hoofd was, in Zijn schaduw te laten staan.
God YHWH was Zijn Hoofd, en Jezus stond om die reden, onze Heer en Heiland stond om die reden, in dienst van de Vader, niet als Koning, maar als Dienstknecht waarbij de rol die Hij aannam in het Dienstknecht zijn, God verhoogde en Hem verlaagde tot de dood, ja tot de dood aan het kruis, tot redding voor velen. 

Dit is wat ik wat ik geloof, dit is wat ik geloof omdat Gods woord dit ons leert, omdat dit staat geschreven. Dit is niet aan tijd, plaats of cultuur gebonden, dit is niet zo omdat de Rabbi`s in Jezus tijd dit leerde, verre van dat zelfs. Dit is het Woord van God, dit is God kennen vanuit Zijn woord en niet omdat iemand dit vindt of omdat een kerk hiervoor staat, maar omdat het geschreven staat.
 
Dat is de reden waarom ik Adventist ben, omdat ik geloof vanuit Gods woord dat Christus terugkomt, niet omdat mijn kerk dat zegt, maar wel mede daarom ben ik ook Adventist, omdat mijn kerk hetzelfde zegt, gelooft en beleid en daarin Gods Woord volgt.

Dat is de reden waarom ik de Shabbat gedenk en Adventist ben, niet omdat mijn kerk dit zegt, gelooft en belijdt, maar omdat mijn kerk hierin Gods Woord volgt en volgens het vierde gebod deze dag gedenkt en eerbiedigt, gedenkt en eerbiedigt omdat God het heeft gesproken en nota bene zelf heeft opgeschreven.

Dat is de reden waarom ik geloof in het gezag en het heersen van de man, niet omdat ik hierin de kerk volg, niet omdat mijn kerk het zelfde zegt, gelooft en beleid, verre van dat, maar omdat God het zegt, omdat het staat geschreven, omdat het Gods verkiezend voornemen is.

1 Korinthe 11:3 Maar ik wil dat u weet dat Christus het Hoofd is van iedere man en de man het hoofd van de vrouw en God het Hoofd van Christus.

Dit is wat er staat geschreven, en als het niet (meer) goed is dat de man het hoofd is van de vrouw, als het niet (meer) goed is dat hij over haar zal heersen, dan is het ook niet (meer) goed dat Christus het Hoofd is van de man, en dan is het ook niet (meer) goed dat God YHWH, het Hoofd is van Christus.

Lieve broeders en zuster, beste lezer, dit is niet Gods verkiezend voornemen, en jullie zullen ook nergens in de bijbel iets anders tegenkomen dan deze orde die God verkozen heeft. 
Zit de kerk, onze wereldkerk, met al zijn wijze mensen, hoogopgeleiden, academici etc.... er dan naast, dan is er maar één antwoord te geven, Ja zij zitten er naast, en ik zal in hele grote stappen snel thuis  uitleggen hoe dit is ontstaan.

Deze discussie, deze crisis speelde al in de tijd van de 17e eeuw, zelfs onze pioniers hadden hier al mee te maken. Dit onderwerp heeft zich de kerk in gemanoeuvreerd door de Women´s Right Movement - Vrouwenbeweging, daarbij moet u weten dat de aanstichters en oprichters van deze beweging die vooral in Amerika is begonnen werd geleid en opgericht door spiritisten. Hun speerpunten hierbij waren, als we ons in dit geval dan even richten op de bijbel; dat het beeld dat God een man voorstelt uit de bijbel moest verdwijnen, waarbij ook de hoofdletters voor God en Jezus moesten geschrapt worden en de bijbel zo gender neutraal mogelijk geschreven moest worden, waarbij de gelijkheid tussen man en vrouw gerealiseerd moest worden en de verschillen moesten verdwijnen.
De roep om vrouwen in te zegenen komt daarvandaan lieve mensen, het is een beweging die satan heeft bewerkstelligt, waarbij satan precies en nog steeds doet wat hij in het paradijs deed, verleiden en verwarren wat tot ondergang leidt. Je gaat niet dood (spiritisme), je zult (gelijk)zijn als God (spiritisme).

De vraag of vrouwen ingezegend mogen worden, dat vrouwen het leiderschap krijgen, dat zij gezag zullen voeren over de man is niet zuiver te beantwoorden door te kijken naar de ontwikkelingen in de maatschappij, door te kijken naar de culturele omstandigheden, niet te kijken naar de ontwikkelingen binnen de kerk en naar het formuleren van hun standpunten, die net als in de dagen van Israël blijkbaar sterk gevoed wordt door de behoefte om het net zo te doen als de rondom liggende volken, toen ook zij net als de volken rondom hen een koning wilden aanstellen, waarbij ze even vergaten dat ze God terzijde schoven.
God was verbolgen, net zo verbolgen toen Mirjam als het ware de rol van Mozes wilde, God was verbolgen en wel zo verbolgen dat Hij week van de tent, YHWH week van de tabernakel, en herinneren we ons nog de opstand van Korach, God was verbolgen, en wel zo verbolgen dat Hij een heleboel mensen die dit voorbeeld van rebellie volgden op diezelfde dag nog doodde.
 
Dit vraagstuk net als sabbat of zondag, net als waar blijven onze doden, net als de grote verzoendag en komt er een oordeel, komt Jezus terug en mag ik liegen, stelen of begeren, is alleen vanuit Gods woord te beantwoorden. Gods woord wat natuurlijk bestudeerd dient te worden, onderzoeken onder gebed en leiding van Gods Geest, wat staat er (nu werkelijk) geschreven, en daarbij wens ik u Gods zegen en mijn persoonlijke medewerking.
Dat is de reden waarom ik Adventist ben, omdat Adventisten zelf studeren, en alles onderzoeken en niets overlaten aan wat anderen vinden, anders had ik net zo goed de zondag kunnen gedenken, en mij "trotse" bezitter kunnen laten zijn van het merkteken ipv het zegel van God, in de hoop bij mijn sterven God te ontmoeten en te waken over mijn achtergebleven geliefden.

Wees geen lam dat ter slachting wordt geleid als het gaat om de verkondiging van onwaarheden, wees een lam als het gaat om persoonlijk leiden, beproevingen en verdrukking.

Openbaring 2:17 Wie oren heeft, laat hij horen wat de Geest tegen de gemeenten zegt. Aan wie overwint, zal Ik van het verborgen manna te eten geven, en Ik zal hem een witte steen geven met op die steen een nieuwe naam geschreven, die niemand kent dan wie hem ontvangt.

Reacties

Populaire posts