liefde dood!?

Jesaja 53:4 Voorwaar, onze ziekten heeft Híj op Zich genomen, onze smarten heeft Hij gedragen.
Wíj hielden Hem echter voor een geplaagde, door God geslagen en verdrukt. 5. Maar Hij is om onze overtredingen verwond, om onze ongerechtigheden verbrijzeld. De straf die ons de vrede aanbrengt, was op Hem, en door Zijn striemen is er voor ons genezing gekomen.


Jezus is niet vermoord, en gehangen aan een schandpaal omdat Hij verkeerde dingen deed, immoreel was of erop uit was om zichzelf te verrijken, er beter op te worden over de rug van iemand anders, maar Hij is vermoord puur en alleen vanwege het feit dat Hij de wil deed van de Vader die Hem naar deze aarde had gezonden. 

Johannes 5:30 Ik kan van Mijzelf niets doen. Zoals Ik hoor, oordeel Ik en Mijn oordeel is rechtvaardig, want Ik zoek niet Mijn wil, maar de wil van de Vader, Die Mij gezonden heeft.

Vermoord omdat Hij liefde had voor de Allerhoogste God, Zijn Vader en voor de mensen om Hem heen en dat in meer dan ruime mate uitdeelde:

Johannes 3:16 Want zo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij Zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, opdat ieder die in Hem gelooft, niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.

God heeft ons lief en wil zich met ons verzoenen en de breuk die door onze ongehoorzaamheid is ontstaan herstellen. Daarvoor kwam Jezus naar de aarde als mens, om dit doel te realiseren.
Wat was het antwoord van toen?

Johannes 1:1 In het begin was het Woord en het Woord was bij God en het Woord was God.
4. In het Woord was het leven en het leven was het licht van de mensen.
9. Dit was het waarachtige licht, dat in de wereld komt en ieder mens verlicht.
11. Hij kwam tot het Zijne, maar de Zijnen hebben Hem niet aangenomen. (afgewezen en gekruisigd)

Wat is jouw antwoord hierop nu?

Jozua 24:15 Maar als het in uw ogen kwalijk is de HEERE te dienen, kies voor u heden wie u zult dienen: óf de goden die uw vaderen, die aan de overzijde van de rivier woonden, gediend hebben, óf de goden van de Amorieten, van wie u het land bewoont. Maar wat mij en mijn huis betreft, wij zullen de HEERE dienen!

Reacties

Populaire posts