schuldig of vrij?

"Want met één offer heeft Hij hen die geheiligd worden, tot in eeuwigheid volmaakt." 
Hebreeën 10: 14


Momenteel hebben we een programma op de Tv onder de naam Mindf*ck.
Het betreft een illusionist die  mindblowing trucs doet. We staan allemaal verbijsterd te kijken en ondanks het feit of misschien wel vanwege het feit dat het een illusie is, begrijpen wij totaal niet hoe dit kan, onze ogen kunnen het niet volgen, met ons verstand kunnen wij er niet bij. 
Psalmist David zou er een Psalm aan gewijd kunnen hebben met als tekst: "dit begrijpen is mij te wonderlijk, te verheven ik kan er niet bij" Psalm 139: 6

Hier wil ik een nog veel grotere en niet te evenaren buitenaardse mindblowing master piece schilderen:

Dit is het geval: jij hebt iets crimineel's gedaan, je bent zonder twijfel (without reasonable doubt) schuldig bevonden en wordt ter dood veroordeeld.

Nu komt het: Iemand neemt jouw schuld op zich, vergeeft jou wat je hebt gedaan en neemt ook nog eens de criminele daad die jij hebt gepleegd bij je weg.

Het bijzondere hieraan is dat er geen wet bestaat of voorhanden is in dit universum en ver daarbuiten die dit voor elkaar krijgt of toelaat. Toch is het mogelijk gebleken om bewezen schuldigen vrij te krijgen, maar dit kan alleen buiten de wet om. Je zou dit illegaal kunnen noemen, omdat dat onze eerste associatie is bij een dergelijke onmogelijkheid. Maar buiten de wet om betekend in dit geval, de wet kan het niet; dus er moet iets buitenom, of bovenop, onderlangs of misschien wel tussendoor de wet zijn waardoor dit wel kan. Er moet iets zijn waardoor er een escape kan ingezet worden. Let wel zonder deze Escape is het absoluut onmogelijk, maar gelukkig is er een Escape gebleken. 
Dit is niet een kwestie van, het vanaf nu beter gaan doen, beterschap beloven, een grote geldsom betalen, heel veel offers brengen, jezelf  laten besnijden (als man) om er onderuit te komen, je gaat op je knieën de heilige trappen van het Lateraan op zoals Maarten Luther, of op pelgrimstocht naar Mekka, aflaat brieven kopen, of drie weesgegroetjes op zeggen etc..., neen niets van dit alles is waardig genoeg gebleken om ons te helpen, te verlossen of te redden.

Wat zijn de feiten:
De schuldige ben jij
De aanklager is satan
De Advocaat/vrijpleiter is Jezus Christus 
De Rechter is G'd de Vader, Schepper van hemel en aarde en rechtmatig Wetgever
De wet zegt; schuldig en daarom moet je dood.
De Verlosser is onze Jezus Christus onze Plaatsvervanger (buiten de wet om)
De zonden worden uitgewist door Jezus Christus onze Hogepriester
De zonde en de schuld wordt uiteindelijk gedragen door hen die geen vergeving en Plaastvervanger nodig denken te hebben, en door de onterechte aanklager, satan.
Een nieuwe koninkrijk wordt gevestigd door Jezus Christus onze Eeuwige Koning en daar mogen wij bij vrijspraak medeburger van zijn.

Deze plaatsvervanging/verlossing heeft  meer dan 2000 jaar geleden plaatsgevonden
Uitvoering voltrekken oordeel: zeer binnenkort
Definitief oprichten nieuwe koninkrijk na het duizendjarig vrederijk in de hemel
Opties: 

  • Deze Advocaat in de hand nemen en vrijgesproken worden.
  • Niets doen, of eigen oplossingen aandragen en dus weigeren om vrijgesproken te (kunnen) worden.


"Maar Ik zeg u de waarheid: Het is nuttig voor u dat Ik wegga, want als Ik niet wegga, zal de Trooster niet naar u toe komen; maar als Ik heenga, zal Ik Hem naar u toe zenden. En als Die gekomen is, zal Hij de wereld overtuigen van zonde, van gerechtigheid en van oordeel: van zonde, omdat zij niet in Mij geloven; van gerechtigheid, omdat Ik heenga naar Mijn Vader en u Mij niet meer zult zien; en van oordeel, omdat de vorst van deze wereld veroordeeld is." Johannes 16: 7- 11

Reacties

Populaire posts