nog steeds heel geliefd

Psalm 9:2 Ik zal de HEERE loven met heel mijn hart, ik zal al Uw wonderen vertellen. 3. In U zal ik mij verblijden en van vreugde opspringen, ik zal voor Uw Naam psalmen zingen, o Allerhoogste!



Nog steeds heel geliefd, de nieuwe reclame van de Lidle over Andre Hazes Senior, waarbij ze zijn 70st verjaardag willen vieren ondanks het feit dat hij ongeveer 17 jaar geleden is overleden.
Wat mij betreft een goede zanger, wil ik weinig over zeggen, omdat ik het best wel wat vind hebben over wat en hoe hij zingt. Als mens was ie niet alleen een "goede" zanger maar in de omgang een heel, heel, heel stuk minder geliefd en heeft ook zijn gedrag de nodige sporen achtergelaten. Laten we daar niet al te ver over uit wijden, maar ook niet zomaar terzijde schuiven, want ondanks zijn sterren status was hij toch een heel gewoon mens, die het niet altijd lukte om zijn afkomst helemaal te verloochenen.

De bijbel kent een oer, oer, oeroud gebod, een gebod dat al ettelijke duizend jaren oud is en dat is dat wij geen afgoden mogen vereren. De Enige die Goed is, is de Levende God, de Almachtige, de Schepper van hemel en aarde, en is ook de Enige die aanbidding verdient, en gek genoeg heeft het er toch alle schijn van dat die God minder geliefd is dan Andre H.

Exodus 20:1 Toen sprak God al deze woorden: 2. Ik ben de HEERE, uw God, Die u uit het land Egypte, uit het slavenhuis, geleid heeft. 3. U zult geen andere goden voor Mijn aangezicht hebben.

Laat ik dan voor het gemak, het 2e gebod even voor wat het is, omdat deze de mens verbied van iets op deze aarde een beeltenis te maken, dus geen Andre H. noch een gouden kalf en die als het ware te vereren, want dat is in Gods ogen een afschuw, en dan knijp ik voor nu ook even een oogje dicht en ga ik niet beginnen over het zetten van tattoos.

Jezus Christus de Zoon van de Allerhoogste heeft Zijn leven uit liefde voor ons gegeven, heb ik Andre niet zien doen, ook al gaf hij zijn leven als het ware voor de muziek, wat ik ten dele ook wel wil geloven, maar daar mag de aandacht voor zijn (belanrijkste) bron van inkomsten nou niet weggelaten worden als zijnde een onbelangrijk onderdeel van het sterren status geheel. Jezus gestorven voor de in zonde gevallen mens, de mens die dagelijks de dood in de ogen moet kijken omdat zij zich begeeft op een weg waarbij de dood onontkomelijk is, een weg die wij niet uit onszelf kunnen verlaten, een weg waar wij door ongehoorzaamheid voor gekozen hebben, een weg waar alleen God ons door Jezus van kan verlossen, en dus ook dat heb ik Andre niet zien (kunnen) doen.

Ervan uitgaande dat de mens hier op aarde niet toevallig is, geen (afval) product is van een toevallige samenloop van omstandigheden, maar geschapen is, gemaakt is, een begin kent, in en door een Almachtige God, zijn identiteit daaraan ontleden kan, iets voorstelt omdat er een reden ten grondslag ligt aan zijn bestaan, nl, geliefd, gewild en gepland, is het wijs en verstandig om die Maker, die Schepper van hemel te eren en te aanbidden omdat Hij van ons houdt, ons eerst heeft liefgehad. Niet alleen de mens kan daarvan getuigen, maar ook iedere ontluikende bloem en ieder blad wat weer na een dodelijke winterperiode de kracht vindt in zijn drager de boom, om tot volheid te komen en tijdens de lente, en zomer te gaan shinen.

Psalm 96:11 Laat de hemel zich verblijden en de aarde zich verheugen, laat de zee bulderen met al wat ze bevat. 12. Laat het veld van vreugde opspringen met al wat erin is; dan zullen al de bomen van het woud vrolijk zingen

De sterren en alle andere hemellichamen eren de Allerhoogste dagelijks omdat ze in goede orde gemaakt zijn en in goede orde dagelijks, wekelijks, maandelijks en jaarlijks hun ronde maken en daarbij ons Universum in balans houden. Het is geen toeval dat jouw ogen op de juiste plek zitten of je oren of tenen, en het is zeker geen toeval dat jij jouw hart op de juiste plek hebt zitten, en wat is er mooier dan een zuiver hart dat klopt voor Zijn maker die van ons houdt en een mooi plan heeft met ons, een plan met toekomstperspectief.

Psalm 139:13 Want Ú hebt mijn nieren geschapen, mij in de schoot van mijn moeder geweven. 15. Mijn beenderen waren voor U niet verborgen, toen ik in het verborgene gemaakt ben en geborduurd werd in de laagste plaatsen van de aarde. 16. Uw ogen hebben mijn ongevormd begin gezien, en zij alle werden in Uw boek beschreven, de dagen dat zij gevormd werden, toen er nog niet één van hen bestond.

De Jezus die voor ons gestorven is aan het kruis van Golgotha, wat historisch een feit is, wat geschiedkundig een wapenfeit is, die onze zonden droeg, onze straf, zodat wij niet meer voor de eeuwigheid hoeven te sterven maar mogen leven van eeuwigheid tot eeuwigheid, die Jezus, is Hij nog steeds, na meer dan 2000 jaar geliefd? Is God die Zijn Zoon niet spaarde om dat Hij van ons houdt, omdat Hij zelf zich weer met ons wil verzoenen, zodat wij kunnen helen, zodat wij gered kunnen worden, zodat wij eeuwig leven, liefde, geluk, gezondheid en zegen kunnen ontvangen, is Hij nog steeds geliefd, bij jou, door jou?

Een ding moet je weten, wij zijn nog steeds geliefd door een Vader in de hemel die ons onvoorwaardelijk liefheeft en dat in een prachtig Verbond heeft vastgelegd, een verbond die Hij van Zijn kant nooit zal verbreken.

Romeinen 8:38 Want ik ben ervan overtuigd dat noch dood, noch leven, noch engelen, noch overheden, noch krachten, noch tegenwoordige, noch toekomstige dingen, 39 noch hoogte, noch diepte, noch enig ander schepsel ons zal kunnen scheiden van de liefde van God in Christus Jezus, onze Heere.

Reacties

Populaire posts