(ge)aard(s) gericht of hemels

We kennen allemaal deze anekdote wel:
Een Professor op een Universiteit bepleit het homo zijn. In 2030 zijn alle mensen homo's en om de reden zal het dan ook de normaalste zaak van de wereld zijn.
In de college zaal gaat niet alleen een zoemend en krakend geluid rond van gefronste wenkbrauwen, maar er gaat ook een vinger omhoog en de student in kwestie wordt vriendelijk verzocht zijn vraag te stellen, en die is deze: Beste Professor als in 2030 alle mensen homo's zijn, hoe zit het dan met de voortplanting?
Het antwoord van de Professor is kort en krachtig: Viezeriken zullen er altijd zijn.


Hoe grappig ook bedoelt een kern van waarheid ontwikkeld zich wat mij betreft voor mijn ogen, of zo u wilt, terwijl u wacht
De roep die in de maatschappij te horen is en steeds luider en luider wordt, terecht of onterecht, is dat wij de geaardheid van iemand moeten accepteren.

Wikipedia komt met deze uitleg over geaardheid:
"De seksuele geaardheid is de aard van de amoureuze betrekkingen of erotische verlangens van een persoon. De term wordt tegenwoordig minder gebruikt. De (Nederlandse) Algemene wet gelijke behandeling gebruikt de term "gerichtheid". Volgens de toelichting van de regering omvat het begrip gerichtheid naast de gevoelens en voorkeuren van een persoon ook concrete uitingen, zodat het begrip gerichtheid – en dus ook de bescherming tegen onderscheid – ruimer is dan het begrip voorkeur en het begrip geaardheid."

Unieseksualiteit en Gendervrij moet een stevig fundament geven aan de lobby om homoseksualiteit diep in onze harten en maatschappij verankerd te krijgen.
Wat vroeger als verfoeit werd gezien, als schande en als not done werd betiteld, wordt tegenwoordig met kracht als een wegwijzer in je voortuin gesitueerd, middels permanente vlaggen of als Bilboards langs de snelweg, als een wegwijzer die je maar hebt te accepteren en te volgen.

De wereld is honderdtachtig graden gedraaid, de normen en waarden hebben een run genomen op een tegoed waarvan men het vermoeden heeft dat die er is en gerechtvaardigd aangesproken dient te worden.
Je bent zo geboren en dat hebben we maar te accepteren en om die reden moet er ruimte in onze maatschappij zijn voor dit fenomeen. Het gekke is dat we ook net doen alsof het iets is van deze tijd, terwijl het er eigenlijk altijd al is geweest.

Vroeger was je een freak als je homoseksueel was, nu ben je dat in groeinde mate als je er een andere mening op nahoudt, dus niet voor, maar tegen homoseksualiteit bent. Vroeger werd je vervolgd en uitgekotst, wat zeg ik je werd in het gunstigste geval er voor behandeld en in het ergste geval kwam je op de brandstapel terecht, rechtstreeks naar een door de mens eigen gecreerde hel. Tegenwoord wordt je in groeinde mate op handen gedragen, geeerd en geloofd omdat je uit de kast bent gekomen, je bent een held. Gezien de lijdensweg dit deze mensen gaan en dan uiteindelijk in the open er mee durven te koen wil ik dat ook absoluut niet bestrijden, omdat ik geloof dat het idd een heldendaad is, na een titanen strijd die sommige jarenlang hebben gestreden.
En natuurlijk wordt je er er nog steeds wel op aangekeken, omdat je gezien de meerderheid en waar wij als mens oorspronkelijk vandaan komen anders "geaard" bent, maar tegenwoordig toch in mindere mate en dan alleen nog door diegene die de oude waarden en normen aanhangen, alsof die er zijn.
Dan heb ik het niet over discriminatie, maar het hebben van een andere (oude en vroegere) mening hierover. Als je dus niet de beweging van de seculiere maatschappij volgt en er in mee gaat, dan ben jij nu ineens achterlijk en draag ook jij nu het labeltje freak.
Nou het "mooie" hiervan zou kunnen zijn, dat ik nu ineens in het verdoem hoekje zit en ga ervaren hoe het is om als een freak beschouwd te worden, maar eerlijk gezegd heb ik dit daarvoor niet nodig en nooit nodig gehad, maar voor het idee zeg ik dan maar even: Point Taken, Bingo, Bulls eye!

De wereld veranderd en in een tempo die eigenlijk bijna niet bij te houden is. De normen en waarden schijnen mee te bewegen in de richting van de ontwikkelingen en dat is best bizar. Techniek veranderd zo snel dat het bijbenen zo langzamerhand als een onmogelijkheid wordt ervaren, het lijkt derhalve haast wel dat de normen en waarden eraan gelieerd zijn.
Oude normen en waarden als God lief hebben met geheel je hart, ziel, verstand en al je kracht die je in je hebt, en je medemens als jezelf, lijkt af en toe totaal verdwenen van het grote doek. En de Evolutie die de schoolbanken is opgedrongen en het geloof uit de schoolbanken heeft verdrongen heeft daar een grote bijdrage toe geleverd.
Zelfs moeder aarde heeft daar verschrikkelijk onder te lijden. Het is de geaardheid, de gerichtheid van de mens om exorbitant te consumeren. Vroeger consumeerde je dat omdat het je aangeleerd werd van vader op zoon, en noodzakelijk was om te leven/overleven. We gingen op jacht en verzamelden, zonder hiermee direkt de link te leggen met een mogelijke evolutie model, en je maakte gebruik van wat de aarde je te bieden had en gebruikte niet meer dan noodzakelijk. Tegenwoordig doe je dingen, leef je, richt je je leven in omdat je zo geboren wordt, zonder geremd te worden door enige voorkennis, noch je te storen aan de geschiedenis.
En ondanks het feit dat we met z'n allen zuchten onder de druk van onze eigen vraat- en hebzucht, blijft de vraag naar meer groeien, waarvoor oorlogen absoluut niet worden vermeden. Wie kent niet het kinderverhaal van Rupsje "nooitgenoeg".

Het is niet onze schuld dat moeder aarde uitgeput raakt het is de schuld van moeder aarde dat ze zich laat uitputten? En als de natuur dan zijn wraak momentje heeft, zoals een Tsunami, een verschrikkelijke droogte gevolgd door een verzengende en alles vernietigende vuurramp naast de vele modderstromen, dan bewegen we hemel en aarde om deze noodkreet van haar zo snel mogelijk in de kiem te smoren.

Homoseksualiteit vind zijn oorsprong in de zonde, in de ongehoorzame houding van de wereld en in de doods status van ons bestaan. We zijn ontrouw geworden, ontrouw aan onze Bron van leven, onze Schepper, onze hemelse Vader, ontrouw aan recht en rechtvaardigheid, aan wet en regelgeving.
Wat is er mis mee om je ouders (als je tenminste goede ouders hebt) op handen te dragen, om hen te respecteren en hoger te achten dan jezelf, wat is er mis met niet stelen, wat is er mis met niet alles te willen hebben wat een ander heeft of juist datgene niet te willen hebben wat van een ander is? Wat is er mis met niet doodslaan, wat is er mis met niet liegen?

Ik kan mij toch niet aan de indruk onttrekken dat daar niets mis mee is en dat we dit eigenlijk stiekem allemaal wensen en onderschrijven, hardop of zachtjes, schaamte speelt nogal vaak een onterechte raadgever.
De wens voor een betere wereld die begint echt bij onszelf, en als jij niet steelt en ikke ook niet, dan hoeven wij voor elkaar de deur achter ons niet meer stevig af te sluiten op een manier die bij Fort Nox niet mis zou staan.

Komt ons moreel en ethisch bewustzijn nu voort uit het niets.? Zoiets als de evolutie, eerst was er niets en dat is toen helemaal geëxplodeerd, en het rest product wat toen is ontstaan, dat zijn wij toevallig?
Volgens het Evolutiegeloof, zijn we met ons Universum een aantal Biljarden jaren onderweg, en in de staart van die jaren zijn wij gekomen. Het ontstaan van de mens grijpt volgens het evolutie model een paar miljoen (150 om "precies" te zijn) terug. Wij zijn of voortgekomen uit de evolutie van Mars stof, niet complexe eencellig wezens (die trouwens uit meer onderdelen bestaat dan een gemiddelde Boeiing 747) tot vis en toen tot mens, of toch van de oermens, waarvan men de link tussen de prematuur en de mens van nu, tot op de dag van vandaag nog steeds mist. Evolutie en dat is toch hopelijk algemeen bekend, doet heel wetenschappelijk en dat geloof ik zelf ook, maar haar oorsprong is pure aanname, puur gefundeerd op geloof, evolutie is geen feitelijke wetenschap. We geloven dat, als.... en we nemen aan dat wanneer het zo zou zijn gegaan dat....

Als jij dus werkelijk gelooft dat Evolutie jouw begin is, dan ben je er idd toevallig, dan ben je dus een restproduct van een toevallige samenloop van omstandigheden en dat alle orde en wetmatigheden die er nu zijn, heel toevallig per ongelijk zo is ontstaan. Als je dat gelooft dan is het terecht dat je spreekt over dat iemands geaardheid is wat het is, want dat heeft zich in korte tijd zo geëvolueerd, punt.
En al onze morele wetten, ons ethisch denken, onze natuurwetten zijn gevormd door de tijd heen, gerelateerd aan de grilligheid van het toeval. Nou dan mag het ook best aangepast en "verbeterd" worden, want in tegenstelling tot dat vroeger alles beter was, mag ik dan aannemen gezien het hele Evolutie proces dat tegenwoordig alles beter is.

Ik geloof zelf niet in de Evolutie zoals die geleerd wordt op helaas niet alleen openbare scholen, en waar godsdienstonderwijs plaats voor heeft moeten maken. Ik geloof wel net als bij de evolutionist in feiten, maar dat zijn dan andere feiten. Ik geloof in een Schepper, ik geloof in een niet aards en mens overschrijdende intelligentie, die ik vervat heb in God, in de Allerhoogste, in de Schepper van hemel en aarde, de God van Abraham, Izak en Jakob, in de levende YHWH van de Bijbel.

Is dat wetenschap, dan zeg ik nee, omdat het geloof is, maar het is reëel omdat Hij reëel is, omdat de aarde reeel is, omdat alles wat op de aarde reeel is, omdat jij en ik reeel zijn. Is dat dan ook allemaal te bewijzen en te verklaren, en dan zeg ik heel eerlijk nee, voor mij en door mij niet en ik vermoed door niemand, maar als dat voor Evolutie geen probleem is mag dat ook geen probleem vormen voor Het Geloof in God, in Schepping in een Schepper.

De consequentie van het geloven in de Schepper van hemel en aarde is deze:

Psalm 139: 1-8 Een psalm van David, voor de koorleider. HEERE, U doorgrondt en kent mij. Ãš kent mijn zitten en mijn opstaan, U begrijpt van verre mijn gedachten. U onderzoekt mijn gaan en mijn liggen, U bent met al mijn wegen vertrouwd. Al is er nog geen woord op mijn tong, zie, HEERE, U weet het alles. U sluit mij in van achter en van voren, U legt Uw hand op mij. Dit kennen – het is mij te wonderlijk, te hoog, ik kan er niet bij. Waar kan ik Uw Geest ontgaan, waar Uw aangezicht ontvluchten? Al steeg ik op naar de hemel, U bent daar; of legde ik mij neer in de hel, zie, U bent daar. Nam ik vleugels van de dageraad, woonde ik aan het einde van de zee, ook daar zou Uw hand mij leiden en Uw rechterhand mij vasthouden. Zei ik: Ja, duisternis zal mij opslokken! – dan is de nacht een licht om mij heen. Zelfs de duisternis maakt het voor U niet duister, maar de nacht licht op als de dag, de duisternis is als het licht. Want Ú hebt mijn nieren geschapen, mij in de schoot van mijn moeder geweven. Ik loof U omdat ik ontzagwekkend wonderlijk gemaakt ben; wonderlijk zijn Uw werken mijn ziel weet dat zeer goed. Mijn beenderen waren voor U niet verborgen, toen ik in het verborgene gemaakt ben en geborduurd werd in de laagste plaatsen van de aarde. Uw ogen hebben mijn ongevormd begin gezien, en zij alle werden in Uw boek beschreven, de dagen dat zij gevormd werden, toen er nog niet één van hen bestond. Daarom, hoe kostbaar zijn mij Uw gedachten, o God, hoe machtig groot is hun aantal. Zou ik ze tellen? Zij zijn talrijker dan korrels zand; ontwaak ik, dan ben ik nog bij U.

Hij kent mij, ik ben er omdat Hij het wilde, Hij houdt van mij, aan Hem ontleen ik mij identiteit en ben ik van waarde. Dat is dan ook de reden waarom God mij de mens, geschapen heeft aan het einde van de scheppingsweek en alles gemaakt heeft en voorbereid om de mens op aarde te kunnen plaatsen, zijn thuis, zijn woning.

Genesis 1:1 In het begin schiep God de hemel en de aarde.
3. En God zei: Laat er licht zijn! En er was licht.
6. En God zei: Laat er een gewelf zijn in het midden van het water, en laat dat scheiding maken tussen water en water!
9. En God zei: Laat het water dat onder de hemel is, in één plaats samenvloeien en laat het droge zichtbaar worden! En het was zo.
14. En God zei: Laten er lichten zijn aan het hemelgewelf om scheiding te maken tussen de dag en de nacht; en laten zij zijn tot tekenen, en tot aanduiding van vaste tijden en van dagen en jaren!
20. En God zei: Laat het water wemelen van wemelende levende wezens; en laten er vogels boven de aarde vliegen, langs het hemelgewelf!
24. En God zei: Laat de aarde levende wezens naar hun soort voortbrengen: vee, kruipende dieren en wilde dieren van de aarde, naar zijn soort! En het was zo.
27. En God schiep de mens naar Zijn beeld; naar het beeld van God schiep Hij hem; mannelijk en vrouwelijk schiep Hij hen.

In tegenstelling tot wat het Evolutiegeloof mij wil leren: niet bekend, niet gewild, niet geliefd, geen identiteit en van nul en geen waarde, want het toeval heeft bepaald dat ik een rest product ben van een toevallige samenloop van omstandigheden, het toeval gaat ook bepalen dat het ergens weer ophoudt. Wie ben ik?!

Als de Schepper mijn uiteindelijk Vader is, dan weet ik ook wie ik ben. Als Hij mijn Bron van leven is, mijn Bron van denken, voelen, doen en laten, dan is het toch niet gek dat ik Hem respecteer, eer, op handen draag en hoger acht dan mij zelf. Dat ik ook verantwoording af te leggen heb aan Diegene die mij het leven schonk? Dat ik Zijn normen en waarden, de wetten, dus ook de natuurwetten, de regels en verordeningen die mij helpen om een zo goed mogelijk leven te leiden, respecteer en handhaaf waardoor ik mede mijn naaste, mijn buren, mijn familie en vrienden, mijn kennissen maar ook de "vreemdeling" respecteer.
Ik weet waar ik vandaan kom, sterker nog, in tegenstelling tot het evolutiegeloof weet ik ook waar naar toe ik op weg ben.

Als deze Schepper de wetten voor de natuur heeft gesteld, en Hij heeft ook de morele wetten gesteld, dan is het aan ons om ons daaraan te houden en ons leven daarnaar in te richten. 
En natuurlijk voelt het wel eens wat anders om altijd in het gareel te lopen, om mij altijd te richten naar wet en regelgeving, maar laten we eerlijk zijn daar waar we dat niet doen en de teugels laten vieren, voor eigen gewin, genot,lust of macht daar gaat het dan ook faliekant mis en meestal ten koste van anderen.

Adam en Eva onze eerst ouders zijn die mist ingegaan. Zij dachten door ongehoorzaamheid in de prijzen te vallen en dat is idd ook gebeurd. Er zat een prijs aan het eten van een vrucht van de boom waarvan de Schepper hun hemelse Vader had gezegd, niet aankomen. Toch doen, and they hit the jackpot, so to speak. De "hoofdprijs" was dat ze met zekerheid zouden sterven. We hoeven dagelijks maar in de spiegel te kijken om te zien hoe waar dit is. De dood omringt ons iedere dag en we kunnen er niets tegen inbrengen.
Ons moraal is tot een diepte punt gedaald, we leven als god in Frankrijk, we doen waar we zelf zin in hebben, houden geen rekening met elkaar, een mensenleven is te goedkoop geworden om je er nog echt druk over te maken of er lang bij stil te staan. 

Deze "geweldige" status hebben we te danken aan onszelf. We hebben de Bron van ons leven, de Bron van liefde, de Bron van wet en regelgeving, de Bron van moraal en ethiek totaal uit het oog verloren, sterker nog, met geweld uit ons leven gebannen en duwen deze steeds verder van ons af.
Dit heeft idd te maken met onze geaardheid, dit heeft alles te maken met wie we zijn. Niet met wie we zijn van oorsprong of origine, maar tot wat we verworden zijn door de tijd heen. 

Psalm 51:7 Zie, ik ben in ongerechtigheid geboren, in zonde heeft mijn moeder mij ontvangen.

We loochenen de Bron van ons bestaan, zijn onze eigen weg ingeslagen en zijn ontaard in wetsverkrachters. Het bizarre van dit alles is, dat we dat als normaal zijn gaan beschouwen. We zijn onze eigen norm geworden, de "Spiegel" die ons de kaders liet zien, waarbinnen we ons vrij konden bewegen hebben we kapot gegooid, met als resultaat dat we elkaar de maat nemen, op basis van ons op drift geslagen levens, die doelloos zoeken naar tijdelijk geluk, tijdelijke vluchtige liefde, macht en lust, waardoor we het ware hogere geluk, de ware en hogere liefde volledig bijster zijn.

Ben ik in de ogen van die Schepper nu minder waard, ben ik een minder mens? Het bijbels antwoord is neen, je bent nog steeds van waarde, van grote waarde, zelfs zo groot dat de Schepper Zijn Zoon stuurde om jou uit deze hachelijke situatie te verlossen en te redden, zonder de dood uit de weg te gaan.

Johannes 3:16 Want zo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij Zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, opdat ieder die in Hem gelooft, niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.

Hij houdt van je om wie jij bent, Hij vindt jou goed genoeg om je een geweldige toekomst te geven van geluk en liefde in eeuwigheid, maar Hij houdt teveel van je om je zo te laten. Hij wil je mooier maken en Zijn wetten en verordeningen, Zijn regels en richtlijnen helpen je om het spoor terug te vinden en je te houden op de weg naar de troon van de Allerhoogste die weer opengesteld is door het offer van Zijn Zoon, onze Verlosser Yeshua.

Hij neemt je in alle eerlijkheid, oprechtheid en rechtvaardigheid met bovenmenselijke liefde de maat. Hij zegt op basis van Zijn liefdes wet, je moet gered worden om te passen en op de plek die ik voor jou gemaakt hebt in de hemelse woningen. Ik vraag van jou, eerlijkheid, oprechtheid en rechtvaardigheid terug, gefundeerd op liefde, liefde voor mij die Ik in jouw hart heb gelegd omdat Ik jou eerst heb liefgehad. Jij krijgt Mijn Geest zegt de Allerhoogste om dat doel wat ik met jou voor ogen heb te halen, dat vraagt energie, kracht en doorzettingsvermogen, omdat je dit strijdend moet vasthouden en halen, maar in de kracht van Jezus die overwonnen heeft waardoor jij ook kunt overwinnen. Die strijd waar wij dagelijks mee te maken hebben, die grote strijd die ook in ons woed en die keuzes van ons vraagt, komt voor uit het feit dat we in oorlogstatus verkeren, een oorlog tussen goed en kwaad.
Wij voeren daardoor vaak een strijd die ook nog eens tegen ons gevoel in gaat, zoals tegen je "geaardheid". Je hoeft geen vergeving te vragen omdat je homoseksueel bent of homoseksuele gevoelens hebt, je hoeft daarom ook geen vergeving te vragen omdat je pedofiel bent of kleptomaan, je vraagt vergeving omdat je in zonde geboren bent. Je bent zo en daar kan je zelf niets aan veranderen, dankzij je voorouders die gezondigd hebben, maar daar blijft het niet bij, daar stopt het verhaal (van God) niet voor jouw en mijn leven. Let wel onze strijd is niet alleen fysiek, en hoewel deze ook reeel is, is zij van minder grote betekenis als de strijd die wij te voeren hebben in ons hart en hoofd, een geestelijke strijd, niet tegen mensen, eerder tegen onszelf en nog meer tegen satan. De strijd zal daarom een levenlang voortduren tot aan het einde

Efeze 6:12 Want wij hebben de strijd niet tegen vlees en bloed, maar tegen de overheden, tegen de machten, tegen de wereldbeheersers van de duisternis van dit tijdperk, tegen de geestelijke machten van het kwaad in de hemelse gewesten.


De strijd komt niet zozeer voort vanuit het feit dat wij in zonde worden geboren, omdat je met die zondige staat in de pas loopt van Gods grote tegenstander. De strijd begint als je voor God kiest, omdat God door Zijn Zoon jou instaat stelt om onder de aardse, vleselijke heerschappij vandaan te komen, dat is immers wat Christus mede door het kruis heeft bewerkstelligt. God kan je dus  los maken, los maken van de status waarin je als mens geboren wordt waardoor je weer instaat bent om weer keuzes te maken in je leven. Niet stelen, niet liegen, niet begeren, geen andere goden aanbidden, niet je gevoelens volgen en storten in liefdes en seksuele relaties die tegen Gods wetten in gaan, omdat dit het werk van de Geest in jou is, die jou overtuigd heeft, overtuigd van een beter leven die wij in de kracht van het overwinnend offer van Jezus kunnen leiden. Maar met die invrijheidsstelling gaat strijd gepaard, veel strijd een hele harde gemene strijd, voor niemand uitgezonderd, maar voor ieder persoonlijk wel een hele unieke strijd in lijn met jouw unieke geloofsrelatie met God. Zoals satan Eva op de proef stelde of zij het wel volledig eens was met Zijn woord, zo zal hij een ieder in verzoeking leiden om niet alleen maar te kijken of hij staat voor zijn geloof, maar met name te kijken waar hij je het hards raken kan om zo ook de Allerhoogste te raken in zijn zeil.

Ieder huis heeft zijn eigen kruis en denk niet dat jouw geaardheid erger is dan iemands depressieve suïcidale aanleg, kleptomanie, of vraatzucht. Liefde voor aardse zaken, zelfs liefde voor hemelse zaken, zoals Gods woord of Zijn gemeente, waarbij je niets ontziend alles aan de kant zet welke ook essentiële ondedelen vormen van jouw leven als een gezin of buren of collega´s, zelfs God, etc.... kan zomaar tot begeerte en lust worden, een vorm van liefde die over alle grenzen heen gaat.
Ieder mens heeft zijn strijd te strijden en ieder mens verdient het om volledig ondersteunt te worden door de Heer van de Legermachten. Dat heeft Hij belooft en dat maakt Hij waar. Gods Geest helpt jou en wil dit het liefst vanuit jou binnenste, omdat Hij wonen wil in jou, tenslotte ben jij Zijn tempel die niet door mensen handen is gebouwd. Woning in jou maken doet hij door dezelfde Geest die Christus uit de dood heeft teruggehaald en met Zijn Engelen jou bij staat om een overwinnend leven te kunnen leiden.

Laat ik dit gezegd hebben, ik ben tegen discriminatie, tegen het veroordelen van mensen die vinden dat ze een andere geaardheid hebben, ik ben tegen het uitsluiten van mensen uit de maatschappij, maar ik ben een aanhanger van Gods woord, ik geloof in de hoogste normen en waarden, zonder de mens uit het oog te verliezen, omdat ik mijzelf niet wil verliezen en omdat ook God diezelfde mens niet uit het oog verliest

2 Kronieken 16:9 Want de ogen van de HEERE trekken over de hele aarde, om Zich sterk te bewijzen aan hen van wie het hart volkomen is met Hem.......

We hebben het hier over een hele hoge standaard die Hij voor eeuwig heeft gesteld, en door Christus geloof ik het dat wij in de gelegenheid worden gesteld om Zijn geboden en verordeningen na te leven. In Christus door de Geest is verlossing en overwinning een zekerheid.

Galaten 5:22 De vrucht van de Geest is echter: liefde, blijdschap, vrede, geduld, vriendelijkheid, goedheid, geloof, zachtmoedigheid, zelfbeheersing. 23. Daartegen richt de wet zich niet.

Overwinning over alle misstanden die er zijn, van geweld, van liegen en stelen, van haat tot verkeerde liefdes, zelfs van de dood. 

Galaten 5:19 Het is bekend wat de werken van het vlees zijn, namelijk overspel, hoererij, onreinheid, losbandigheid, 20. afgoderij, toverij, vijandschappen, ruzie, afgunst, woede-uitbarstingen, egoïsme, onenigheid, afwijkingen in de leer, 21. jaloersheid, moord, dronkenschap, zwelgpartijen, en dergelijke; waarvan ik u voorzeg, zoals ik ook al eerder gezegd heb, dat wie zulke dingen doen, het Koninkrijk van God niet zullen beërven.

Ik geloof in de liefde die onze problemen overstijgen en die ons leven kan verrijken boven onze aardse wensen, lusten, liefde, begeerten en denken.

Toen God de mens schiep, uit liefde had Hij grootste plannen. God wilde een groot volk, een gemeente, een gemeenschap, vele volken talen en natiën, en dat plan is een eeuwig plan, een plan wat altijd zal blijven bestaan en gehandhaafd en dat wilde Hij in eerste instantie realiseren door Adam en Eva. Na de zonde is dat plan door de Zoon van God opgepakt en heeft Hij door Zijn lijden, sterven en opstanding dat opnieuw leven in kunnen blazen. Zijn uiteindelijk plan met de mens was: Gaat heen, wees vruchtbaar en wordt talrijk. Dat was niet alleen Zijn plan voor ons, dat was Zijn gebod aan de mens. Als we God woord er op na slaan bij en kijken wat er gebeurde nadat Noach uit de Ark ging en het volk zich op één plaats wilde vestigen, zelfs daar greep God in omdat dit niet in Zijn plan was besloten, Gods plan zag er vanaf het begin anders uit, anders dan wij voor ogen hebben, en Hij helpt ons, stelt ons op krachtige wijze instaat om dit te realiseren, te laten gelukken, de overwinning is van ons.

"Alle dingen zijn mij mogelijk door Christus, Die mij kracht geeft." Filippenzen 4: 13

Wij kunnen dat, wir schaffen das, in Christus kunnen wij meer dan overwinnaars zijn en kunnen wij de last afleggen die voortgekomen is uit de zondeval. Alles wat Gods plan doorkruist moeten we afstand van nemen, zelfs als onze wensen, gedachten en gevoelens voortkomen uit liefde. Laten we erop toezien dat we Gods wegen niet verwarren met de onze, en dat Gods liefde van een andere orde is dan onze vaak "mismaakte en misvormde" visie en gedachten over liefde. Maar laten we bovenal niet vergeten dat we allemaal gelijk zijn door onze afkomst en dat we ook allemaal God gelijk kunnen worden in Christus, dat altijd in harmonie zal zijn met Zijn plan voor ons.

Reacties

Populaire posts