1977-2015 het was echt!

Vriendschap moet je kunnen duiden als de wereld er gebrek aan lijdt,
het is het onbaatzuchtig samen, wat ons van vele beklemmingen heeft bevrijdt

Je hebt vaak iemand nodig die voor je bidt en voor je vecht,
en dat onderscheidde jou van alle anderen "vrienden", daar was ik nou net zo aan gehecht.


Niets gaf jou als mens meer waarde dan de volheid van die ongeƫvenaarde vriendschapsband,
niet de zegeningen, of de vloek, niet de pieken of dalen, maar je altijd aanwezige uitgestrekte hand.

Winnen en verliezen, we hebben het samen gekend en gedeeld,
door jouw zijn, was er nooit een wond die niet kon worden geheeld.

De rest van de weg, ga ik zonder jou afleggen met dankbaarheid in mijn hart, voor dat samen,
je was niet een vriend voor even, maar voor het leven, geflankeerd met een diepe respectvolle amen.

Een plek in mijn hart die heb jij zonder enige prestatie te hebben verricht, dik verdiend,
omdat mijn leven, met jouw leven was verbonden, omdat we echt waren bevriend.

Reacties

Populaire posts