ademtocht met passie

Je was er, je hebt gezien, je hebt vernomen, je hebt gestreden en genomen, je hebt bovenal gedeeld,
omdat je was wie je was, is er veel in mijn leven geheeld.

Familie heb je, vrienden zou je kunnen kiezen, maar vriendschap koos jou en mij,
een mooi mens ging na een prachtig leven helaas als in een ademtocht aan mij voorbij.


Je was echt, je fouten en gebreken, je tekorten, je falen, je te weinig en je minder,
je was echt, je leefde en deelde, jouw liefde, jouw geborgenheid, jouw zorg en jouw vriendschap, en ik was die gelukkige vinder.

Vriendschap maakt geen onderscheidt, wikt en weegt niet maar ziet het hart aan,
daarom kan bij het stil staan van jouw leven, die herinneringen mij helpen om verder te gaan.

Het laatste samen, je afscheidt hebben we op jouw verzoek met respect gevierd,
op jouw verzoek waren onze laatste stappen met jou vol passie, want dat was het wat jou altijd heeft gesierd.

Reacties

Populaire posts