zondag bijbelse rustdag?

"Want wie de hele wet in acht neemt, maar op éénpunt struikelt, die is schuldig geworden aan allegeboden." Jakobus 2: 10


Ik vind het ook heel fijn om geen slachtoffer te worden van de 24 uurs economie, maar laten we het even bijbels helder houden.
De zondag is de eerste werkdag van de week, op die dag heeft de Heer het licht geschapen, dat zijn we toch niet vergeten hoop ik.
De tweede dag het uitspansel en die vierde dag zon maan en sterren en op de 7 dag, schiep Hij rust. Als we de wet van de Allerhoogste erop na slaan dan wordt in het vierde gebod bevestigd wat de Allerhoogste in het begin gedaan heeft. Als we nu, laten we zeggen fruitmand in de war spelen dan weten we straks niet meer waar, wat voor staat.

Dus nogmaals de zondag is een werkdag, het is de eerste dag van de week niet de rustdag en ook niet de shabbat en dus ook geen rust cadeautje voor ons.
Als ik nu zeg dat ik op basis van het woord van de Allerhoogste geen wet meer hoef te houden dan lezen we de bijbel verkeerd en staan we open voor chaos en het oneerbiedige van de Wetgever.
Laat ik voorop stellen dat de Heer niet de wet heeft weggedaan, noch aan het kruis genageld.
Laat ik voorop stellen dat Hij dat ook zelf zegt, in Matteus 5, dat Hij niet gekomen is om de wet te ontbinden, maar om Hem te vervullen (voller te maken).

"Denk niet dat Ik gekomen ben om de Wet of de Profeten af te schaffen; Ik ben niet gekomen om die af te schaffen, maar te vervullen. Want, voorwaar, Ik zeg u: Totdat de hemel en de aarde voorbijgaan, zal er niet één jota of één tittel van de Wet voorbijgaan, totdat het alles geschied is. Wie dan een van deze geringste geboden afschaft en de mensen zo onderwijst, zal de geringste genoemd worden in het Koninkrijk der hemelen; maar wie ze doet en onderwijst, die zal groot genoemd worden in het Koninkrijk der hemelen." Matteus 5: 17-19

Laat ik voorop stellen dat ik de Allerhoogste dien, en dat ik weet dat de G'd van Abraham Izak en Jakob, de enige Levende G'd is, en dat ik dat weet omdat Zijn wet dat zegt.
Laat ik voorop stellend dat als de wet niet meer hoeft, de shabbat dus aan de kant gezet kan worden, wij ook G'd aan de kant zetten, want Hij die zegt dat wij geen andere goden mogen aanbidden, dat wij geen gesneden beelden mogen maken en dat wij Zijn naam niet mogen misbruiken, die G'd is die alles gemaakt heeft, anders kan die G'd die in de eerste drie geboden iets van ons vraagt, iedere willekeurige god zijn, van Manitoe tot Shiva.

Waarom aanbidt ik niet Shiva of ben ik geen grote fan van Mohammed, omdat het vierde gebod zegt dat El Sjaddaj, JHWH, de Schepper is van hemel en aarde. Hij is dus Schepper maar ook rechtmatig wetgever. Hij is wetgever over dat gedeelte wat van Hem is. Zo is Willem Alexander Koning over Nederland en niet over Belgie, hij heeft in Belgie totaal geen zeggenschap. Waarom stelt de Schepper wetten, verordeningen en regels, waarom heeft Hij zeggenschap over de aarde en ons, omdat Hij de enige Rechtmatige Wetgever is en wil dat wij in gehoorzaamheid een goed leven leiden tot eer van Hem. Waarom mag Hij dat stellen, omdat Hij de Eigenaar is van alles Hij is onze Koning, Koning over hemel en aarde.

Als je stelt ik ben niet meer onder de wet maar onder de genade, betekend niet dat er geen wet meer van kracht is, want ik kan nl als wedergeboren mens nl nog steeds zondigen.
Volgens David worden wij geboren in zonde en hebben onze moeders ons in ongerechtigheid ontvangen. De wet zegt dan dat wij de dood verdienen. Als nu de Rechter ons genade verleent, ons vrijkoopt van de veroordeling van de wet, dan zijn wij niet meer onder de wet als veroordeler, omdat hij ons niet meer kan veroordelen omdat wij in en van Christus zijn. Let wel het is wel de bedoeling dat we aan de rank verbonden blijven dat is net zo goed een keus als de keus om je te laten redden en verlossen op basis van het offer van Jezus.

Als er geen wet meer zou zijn, dan kan ik ook niet zondigen, en als ik niet kan zondigen kan ik niet meer veroordeeld worden. Kan ik niet meer zondigen als ik wedergeboren ben? De bijbel is daar helder over, Ja we kunnen nog zondigen volgens 1 Johannes 2: 1, Hij spreekt hier nl Zijn kinderen aan.
"Mijn lieve kinderen, ik schrijf u deze dingen, opdat u niet zondigt. En als iemand gezondigd heeft: wij hebben een Voorspraak bij de Vader, Jezus Christus, de Rechtvaardige. En Hij is een verzoening voor onze zonden; en niet alleen voor de onze, maar ook voor de zonden van de hele wereld." 1 Johannes 2: 1, 2

Dus ik kan nog steeds zondigen, kan ik dan niet veroordeeld worden als ik zondig, omdat Christus voor mij gestorven is en ik Hem heb aangenomen? Ja je kunt nog steeds zondigen, de wet is nog steeds van kracht en die stelt je instaat van beschuldiging.
Maar wat als ik dan toch nog fouten maak, zonde doe? Dan heb ik een Voorspraak bij de Vader, nl Jezus Christus die in het Hemels Heiligdom, niet door handen gemaakt, mij kan vrijpleiten op basis van het verrichte werk op Golgotha. De wet is dus niet aan het kruis gehangen, ik mag nog steeds niet stelen en nog steeds niet liegen, Zijn naam ijdel gebruiken of de shabbat overtreden.

De shabbat om daar op terug te komen was nl een dag voor de mens via de wet voor en aan de mens gegeven en niet alleen voor de Joden. Dus niet de zondag, dat is niet G'ds gebod, die hele zondag viering komt met alle respect uit de koker van satan.
"Gedenk de sabbatdag, dat u die heiligt. Zes dagen zult u arbeiden en al uw werk doen, maar de zevende dag is de sabbat van de HEERE, uw God. Danzult u geen enkel werk doen, u, noch uw zoon, noch uw dochter,noch uw slaaf, noch uw slavin, noch uw vee, noch uw vreemdeling die binnen uw poorten is. Want in zes dagen heeft de HEERE de hemel en de aarde gemaakt, de zee, en al wat erin is, en Hij rustte op de zevende dag. Daarom zegende de HEERE de sabbatdag, en heiligde die." Exodus 20: 8-11

De rustdag, G'ds heilige en gezegende dag is dus de shabbat, de zevende dag van de week en niet de eerste dag van de week omdat Christus is opgestaan. Mooie gedachte maar van geen waarde om daar mee de wet van de Allerhoogste te veranderen.
Er is in de hele bijbel geen oproep te vinden om de shabbat in te ruilen voor de zondag, dat is een instelling die de antichrist heeft ingesteld onder leiding van satan om de Allerhoogste weg proberen te saneren. Dit is gebeurd onder de bezielende begeleiding van Keizer Constantijn de Grote een Romeinse Keizer die tijdens een Concili te Nicea de Zondag rust heeft ingesteld, Kerk en Staat, foute boel.

Wat je er ook van vind, als je één wet overtreedt overtreed je ze allemaal, en gelukkig is er dan vergeving en geldt ons wat ook de overspelige vrouw geldt, "Ook Ik oordeel u niet, maar ga heen en............................ zondig niet meer."

Shabbat shalom.

"Hier zien we de volharding van de heiligen. Hier komen openbaar die de geboden van God en het geloof in Jezus in acht nemen." Openbaring 14: 12

Reacties

Populaire posts