bid om en wacht op de Geest

Handelingen 1:4 En toen Hij met hen samen was, beval Hij hun dat zij niet uit Jeruzalem weg zouden gaan, maar de belofte van de Vader zouden verwachten, die u, zei Hij, van Mij gehoord hebt; 5. want Johannes doopte wel met water, maar u zult met de Heilige Geest gedoopt worden, niet lang na deze dagen.
8. maar u zult de kracht van de Heilige Geest ontvangen, Die over u komen zal; en u zult Mijn getuigen zijn, zowel in Jeruzalem als in heel Judea en Samaria en tot aan het uiterste van de aarde.


Onderstaande video heb ik van de week deels in de auto en afgelopen shabbat middag met Lilian opnieuw thuis bekeken. Het heeft me geraakt en het heeft me gevormd, mijn denken veranderd, omdat ik door Gods Geest tot de conclusie mocht komen dat dit is waar ik persoonlijk te kort in schiet, eenvoudig weg omdat ik er te weinig van heb.

Al mijn zorgen, mijn twijfels, mijn tekortkomingen, gebreken, nalatigheid, het gebrek aan discipline, ongeloof, zwakheid, boosheid, onvrede, onrust, gebrek aan omzien naar elkaar, tekort schieten in de ander hoger achten dan mijzelf, te kort schieten in Hij moet wassen ik moet minder worden, al deze zaken, de hele waslijst die ik graag elke dag voor wil leggen, voor moet leggen, terug te voeren is naar één hoofdprobleem en dat is, ja gedoopt, ja een nieuwe geest ontvangen, ja gedoopt met de Heilige Geest, maar……. niet vervuld met de Heilige Geest, niet vervuld met Vuur, en zeker niet dagelijks, niet ieder uur. (dat rijmt 😊)

De vragen die in onderstaande video naar voren komen hebben mijn denken, (nog niet mijn doen, want dat is uiteraard een proces voor een heel leven) veranderd sinds gisteren en ook ik kan zeggen, helaas (terecht of onterecht?) ik ben gisteren (pas) adventist geworden.

Om meerdere redenen wil ik jullie deze video niet onthouden, (het zijn twee delen), en het liefst wil ik deze video samen kijken, samen met jullie, samen met de hele gemeente, samen met ons district/conferentie, samen met de Unie/Nederland.

Er is decennia heel veel over geschreven, er is heel veel over gesproken, verwoord en verfilmd, het is vanuit Gods woord klip-en-klaar onder onze neus, maar soms duurt het meer dan een halve eeuw om klaar te zijn voor het kwartje wat wellicht al veel eerder had kunnen vallen.

Het is mijn wens en bede, en daar bid ik ook echt voor dat het kwartje als het bij jullie nog niet gevallen is, en ik heb zo`n vermoeden, omdat ik mijn pappenheimers wel ken zonder te oordelen of te veroordelen, dat het kwartje bij jullie ook gaat vallen, dat ook jullie "overvallen" zullen worden, dat het licht eindelijk mag doordringen, diep mag doordringen, zoals bij mij, maar een nog beter voorbeeld is; zoals het bij Paulus doordrong op de weg naar Damascus.

Paulus was geen discipel onder de 12, maar Paulus werd doordat Hij Jezus ontmoette, doordat het licht tot Hem doordrong, doordat Hij toen begreep wie Jezus werkelijk was en wat Hij voor ons gedaan heeft, instant een directe getuigen van Jezus, een getuigen die in elke rechtzaal stand zou hebben gehouden, omdat het Getuigenis in hem leefde.

Dat kwartje is gisteren bij mij gevallen, en wat ik al jaren roep: wij (en zeker ik) heb(ben) eindelijk geen idee wat Christus voor ons gedaan heeft, wat God de Almachtige voor ons gedaan heeft, wat de Schepper van hemel voor ons gedaan heeft, dat Hij voor ons, voor mij, voor jouw, mens is geworden, als Allerhoogste diep is gegaan, zich lager dan een dienstknecht/slaaf heeft gemaakt uit Liefde.

En die liefde heeft Paulus geraakt, die liefde werd hem geopenbaard en met die liefde zijn Gods discipelen over de wereld gegaan, zonder bezit of goederen en hebben om NIET het evangelie verkondigd. (in de wetenschap van het ontvangen van haat en het lijden door ontberingen)

Dat hoeft niet in Afrika, wij hoeven niet allemaal als zendeling de wereld in te trekken als onze buren "gebrek" lijden omdat wij hen (nog) geen blik hebben gegund t.a.v. het nieuwe koninkrijk, t.a.v. het nieuwe Jeruzalem, t.a.v. nieuwe beloofde land.

Deze video heeft mij een grote inkijk gegeven, en naast alles wat ik al dacht te weten, kwam ik tot de conclusie dat ik eigenlijk niets wis. Vandaar; gisteren ben ik adventist geworden, heb mijn eerste stappen mogen zetten, zelfs in de nacht die volgde en het heeft mij nu al veranderd, nog onzichtbaar voor mijn omgeving misschien, maar zichtbaar voor God omdat het de Geest is die mij dit licht heeft gegeven, het de Geest is die mij de richting heeft getoond, dit omdat we bouwen mogen op elkaar, op de talenten die God ons en onze broeders zelfs ver over grenzen heen heeft gegeven, waarin wij mogen delen.

Ik ben God dankbaar voor dit licht, en gek genoeg voelt het ook als een last, maar een last die ik niet in mijn eentje of beter gezegd niet eens zelf hoef te dragen. Hij draagt omdat Hij Zijn Engelen voor ons uitzendt, Hij draagt omdat Hij zelf met ons meegaat, Hij faciliteert door de Geest, door Vrucht, door Gaven en Talenten, door Wapenrusting, zodat wij Zijn karakter kunnen uitleven, zodat wij Zijn werkers kunnen zijn in Zijn wijngaard.

Haast je om deze Video te bekijken, haast je omdat het werkelijk een verandering kan teweeg brengen, en haast je omdat de tijd kort is. Maar in het haasten moeten we ons vooral bezig houden met bidden, niet haastig in het bidden, maar haastig om te gaan bidden, en wacht, wacht totdat niet jij, maar totdat Hij…………

Gods zegen en ik wens jullie hetzelfde licht en dezelfde openbaring, zodat we ons voor kunnen bereiden op het gaan. 👍🏻🙏🏻♥️

klik hier: 👉Filled with the Spirit


ps: Het is in het Engels, Pavel is van origine een Roemeen, maar als je goed en aandachtig luistert dan krijg je de boodschap welke God ons mee wil geven voor deze laatste dagen goed op je netvlies en op je hart gedrukt.

Reacties

Populaire posts