ik ben een man

Mattheüs 19:4 En Hij antwoordde en zei tegen hen: Hebt u niet gelezen dat Hij Die de mens gemaakt heeft, hen van het begin af mannelijk en vrouwelijk gemaakt heeft,


Waarom ben ik een man, wie heeft mijn gender bepaald?
Van wie ben ik afhankelijk om te weten dat ik een man ben?
Wie heeft ooit bepaald dat ik een man ben?
Welke bijdrage heeft het toeval, (lees Evolutie) geleverd dat ik een man ben?
Ben ik een man omdat mijn lichaam niet de mogelijkheid heeft om een kind te baren?
Ben ik een man omdat ik zonder mij te kleden op wezenlijke punten verschil van mijn vrouw, of zoals de Engelsen zeggen: from the opposite sex?
Ben ik een man, omdat ik mij zo voel?
Ben ik een man, omdat dat vanaf mijn geboorte dit heb aan moeten horen?
Ben ik een man, omdat ik gedwongen werd door mijn opvoeding mij te gedragen als man?
Ben ik een man, omdat ik met auto`s heb gespeeld als kind?

Waarom ben ik een man, wie heeft mijn gender bepaald?

Ik ben een man, omdat dit ooit bepaald is door Iemand anders.
Ik ben een man, omdat dit vanaf het begin zo is bepaald.

Ik ben een man, omdat het vanaf het begin bepaald is, en wordt bevestigd door Iemand die vanaf het begin bepaald heeft wat een vrouw is.

Dit heeft niets te maken met een gevoel.
Dit heeft niets te maken met anders denken.
Dit heeft niets te maken met wat anderen mij proberen aan te praten.
Dit heeft niets te maken, omdat ik wel of niet tevreden ben met de ontwikkeling van mijn spieren.
Dit heeft niets te maken met, of ik afwassen, stofzuigen, winkelen wel of niet leuk vindt.
Dit heeft niets te maken met, of ik wel of niet handig ben met gereedschap.
Dit heeft niets te maken met, of ik een sterke behoefte voel om met de "guys" te gaan doorzakken.
Dit heeft niets te maken met, dat ik leef voor: survival of the fittist.
Dit heeft niets te maken met, mijn gedrag als een hooligan.
Dit heeft niet te maken met het lef om in een achtbaan te stappen.

Ik ben een man, omdat dit vanaf het begin zo bepaald is, omdat één Iemand dit zo bepaald heeft. Wat voor een reden zou ik kunnen bedenken, als dit al van eeuw tot eeuw, van millennium tot millennium zo is vastgelegd, dat te veranderen?
Ik ben geboren met alle eigenschappen van een man, los van wat anderen daarvan vinden.

Dit is mijn kader. Het is een eerlijk kader, een zuiver kader, een kader wat nooit veranderd is en ook nooit zal veranderen. Omdat het kader bepaald is door Iemand dit het kan weten.

Genesis 1:1 In het begin schiep God de hemel en de aarde.
26. En God zei: Laten Wij mensen maken naar Ons beeld, naar Onze gelijkenis; en laten zij heersen over de vissen van de zee, over de vogels in de lucht, over het vee, over heel de aarde en over al de kruipende dieren die over de aarde kruipen! 27. En God schiep de mens naar Zijn beeld; naar het beeld van God schiep Hij hem; mannelijk en vrouwelijk schiep Hij hen. 28. En God zegende hen en God zei tegen hen: Wees vruchtbaar, word talrijk, vervul de aarde en onderwerp haar, en heers over de vissen van de zee, over de vogels in de lucht en over al de dieren die over de aarde kruipen!

Reacties

Populaire posts