Jezus komt terug

"En Ik zal vijandschap teweegbrengen tussen u en de vrouw, en tussen uw nageslacht en haar Nageslacht; Dat zal u de kop vermorzelen, en u zult Het de hiel vermorzelen." Gen. 3: 15

Meer dan 2000 jaar geleden is het nu dat Jezus Christus aan het kruis van Golgotha gestorven is, uit pure haat aan het kruis genageld, omdat Hij een boodschap had van liefde verlossing en redding. Liefde geven kan blijkbaar voor een ander een motivatie zijn om leven te nemen. Maar het offer wat Jezus bracht was geen zinloos offer, verlossing van deze wereld van zonde en schuld was Zijn missie en aan het kruis riep Hij de woorden die tot onze tijd doorklinken; "Het is volbracht!!!"


Op basis van het volbrachte werk heeft Hij ons een belofte gedaan. De weg naar de troon van G'd is geplaveid, de weg die wij dagelijks afleggen zal een turbulente weg zijn omdat we te maken hebben met duistere machten die ons bespelen, alles in het werk zullen zetten om ons te misleiden en de woorden van G'd, Zijn beloften in twijfel te laten trekken. Jezus beloofde ons dat Hij met ons zou zijn tot aan het einde van de wereldgeschiedenis, die aanstaande is. Dat wij niet boven ons vermogen verzocht zullen worden en dat wij alles wat op ons pad komt aan kunnen omdat Hij ons daarvoor de kracht geeft. Dat G'd meer doet voor ons in ons leven dan wij kunnen bidden of beseffen. Dat Zijn Engelen dagelijks over ons waken en ons beschermen, want niets zal ons kunnen roven uit Zijn hand, geen krachten, geen machten, heden noch toekomst. Wij zijn geborgen in Zijn liefde met als doel, dat wij straks weer samen met Hem zullen zijn, verwoord in onderstaande belofte. De woorden van de Heer van de Legermachten zelf luiden:

Laat uw hart niet in beroering raken; u gelooft in God, geloof ook in Mij. In het huis van Mijn Vader zijn veel woningen; als dat niet zo was, zou Ik het u gezegd hebben. Ik ga heen om een plaats voor u gereed te maken. En als Ik heengegaan ben en plaats voor u gereedgemaakt heb, kom Ik terug en zal u tot Mij nemen, opdat ook u zult zijn waar Ik ben. Johannes 14: 1- 3

Jezus komt terug en de tijd is er rijp voor, voorbereiding daarop is op z'n plaats!

Reacties

Populaire posts