heb je vijanden lief

Want als wij, toen wij vijanden waren, met God verzoend zijn door de dood van Zijn Zoon, hoeveel te meer zullen wij, nu wij verzoend zijn, behouden worden door Zijn leven. Romeinen 5: 10


Is het mij recentelijk toch weer overkomen, ik ben in een vijandig kamp gezet door mensen die net als ik geloven dat liefde onvoorwaardelijk is en heel ver behoort te gaan.
Ik plaats dus een kanttekening bij iedereen, dus ook en met name bij mijzelf, die aan gemaks evangelie doen, die alleen kunnen houden van diegene die ook van hen houden, die alleen vrienden kunnen zijn met vrienden, en die bij liefde en houden van technisch gesproken afhaken zodra een relatie of situatie wat ongemakkelijk wordt.

Ik begrijp als geen ander hoe dit werkt, ik veroordeel dit ook niet, ik wijs het alleen van de hand op basis van het woord van G'd, op basis van de bijbel. Je kent het wel, de bekende vinger op de zere plek.

Niemand heeft het recht op basis van zijn eigen tekortkomingen om een andere de rug toe te keren en niet te vergeven, en al helemaal niet, omdat ons zoveel meer is vergeven en omdat wij de mogelijkheden krijgen de ander te kunnen vergeven.
De fouten van een ander zijn altijd groter en slechter als die van onszelf en dat is toch wel bijzonder te noemen, met name omdat YHWH er zelf heel anders naar kijkt en ook heel anders kwalificeert.

Ongemakkelijk situaties hebben er altijd toe geleid, je ware gezicht te tonen.
Leuk? Neen! Maar het helpt ons wel te groeien.
Het troost mij te weten dat ik niet alleen die van mij krijg te zien. Het troost mij nog meer te weten dat ik tot op dit moment in mijn leven altijd in de gelegenheid ben gesteld door G'ds Geest, door kracht, wijsheid en inzicht, lief te kunnen hebben, met als kantekening dat ik tot nu toe behoed ben voor grote aanvallen van vijandschap, ook dat is genade.

En ik bid, onophoudelijk wakende dat ik daar nooit in zal falen, hoewel ik de zonde en de vader van de leugen tot op het bot mag haten, diegene waarvan Yeshua zei: "Ga weg achter mij satan...."

Reacties

Populaire posts