wie is G'd en wie ben jij?

Op deze vraag is heel snel antwoord te geven zonder te moeten zoeken in de bijbel. Dit vraagt geen zesjarige opleiding theologie aan een academie. Als je kunt lezen of horen dan is het antwoord heel dichtbij. En iedere week kun je er getuigen van zijn. Elke weekend spreekt bewust maar ook onbewust over G'd. 


Laten we eerst de bijbel ter hand nemen zonder al te complex te doen. Genesis is het eerste boek in de bijbel, en in dat eerste boek helemaal in het begin, staat geschreven wie G'd is.

Genesis 1: 1; "In het begin schiep God de hemel en de aarde."

G'd is de Schepper van hemel en aarde. Is dat te bevatten? Nee dat is niet te bevatten. Dat we ergens vandaan komen is iedereen het wel over eens. Waar we vandaan komen is voor een groot deel van de mensen niet relevant en voor een groot deel wel.
Dat je afkomst je doel bepaalt in je leven wordt voor het gemak door een groot deel van de mensen niet bij stil gestaan of liever nog, het liefst gemeden. Maar je identiteit waar we allemaal zo druk doende mee zijn om die te vinden wordt bepaald door ons begin.
Je bent de dochter of zoon van die en die, je weet wel dat zijn zij die vlak naar de oorlog met hun ouders naar dat land geïmmigreerd etc....

Hoe vaak krijg jij de vraag niet, wie is je vader wie is je moeder, wie zijn je grootouder of overgrootouders?
Niet je werk, niet je auto, niet je dure kleding of jouw goedkope vakanties, huur of koophuis bepalen je identiteit, maar wie is je vader en wie is je moeder. Uit welk nest jij komt, is de meest bepalende factoor voor wie jij bent, en waar jij je identiteit aan mag en kan ontlenen.

Hoe zou je het vinden als iemand aan jouw vroeg, waar kom je vandaan van wie ben jij, dus wie ben jij eigenlijk en dat je antwoord dan is, ik ben toevallig. Mijn vraag zou dan zijn, kun je iets specifieker zijn, en dat jouw antwoord dan weer is; ik ben toevallig, ik ben hier toevallig, ik kom toevallig van die personen die toevallig mijn ouders worden genoemd en zijn, en ja die zijn toevallig kinderen van die mensen die toevallig mijn opa en oma worden genoemd en zijn. En zo neem ik jou toevallig zijn graag even mee een stuk verder de geschiedenis is en dan blijkt idd dat je door toevallige omstandigheden, door het lot bepaald, hier naar toe geëxplodeerd bent. Toevallig heet dat evolutie, dus HET synoniem voor evolutie is toeval, gegeven de context.

Evolutionisten noemen zichzelf wetenschappers of aanhangers van pure wetenschap en ze noemen mij een gelovige, aanhanger van sprookjes, en geloof mij, dat is nog de mooiste, liefste en aardigste benaming.
Ik geloof idd in een grote Almachtige Schepper van hemel en aarde. Ik geloof in een begin van ons ontstaan door G'd. Niet zomaar een god maar door G'd de Allerhoogste. Ik ontleen mijn identiteit aan een liefdevolle Vader die de toeval hekelt en volledig onderuit haalt.

Wij hebben een begin, dat is de gemene deler tussen een G'd gelovige en tussen een evolutionist gelovige. Geloof mij nou maar, evolutie en schepping hebben twee gemeenschappelijke factoren.

1) we zijn ergens begonnen
2) het is een geloof

De reden dat ik dit durf te beweren ligt hem in het simpele feit dat niemand van ons erbij is geweest en de zowel het geloven in de evolutie als in de schepping uitgaat van een model die wij wetenschappelijk niet kunnen onderbouwen.

Als we uitgaan van het evolutie model dan is de rest wat daarna komt wetenschap gebaseerd op, laten we zeggen een multiple gok basis, aannames. De grootste geleerden over de hele wereld zijn het daar over eens. Hun uitgangspunt is deze: laten we aannemen dat het zo gegaan is dan zou het heel goed kunnen zijn dat dit en dit zo is en zo gaat, en dan zal dat waarschijnlijk de reden zijn waarom dit de uitkomst is.

Als we schepping als uitgangspunt nemen dat is de rest, wetenschap en wetmatigheid.
In het begin schiep G'd de hemel en de aarde, en de mens en alles wat leeft komt voort uit moeder aarde, en is tot aanzijn geroepen door de Allerhoogste.

Het geloven in het model schepping staat geen enkele wetenschap of wetenschappelijk model tegen of in de weg. We kunnen zelfs een begin aantonen in tegenstelling tot evolutie, zonder enige aanname te moeten doen. De natuur staat ons ter beschikking om ons geloof te staven, zonder list, zonder bedrog en zonder draaierij. De oorsprong vanuit het model schepping en geloven heeft nog nooit een, -ik stel alles even snel wat bij- moment gekend, zowel niet in jaren als inhoudelijk tav de manier waarop.

Nogmaals niets in de natuur spreekt schepping tegen, niets maar dan ook totaal niets. Als we tijd nemen als model, waar wij totaal en compleet en meer dan dat van afhankelijk zijn, dan hebben we iets gevonden in ons palet aan tijdsbenadering en tijdsbepaling waarvan we ons zouden kunnen afvragen waar dit fenomeen vandaan komt. Laat ik dit helder duiden. We kennen millennia, centennia, decennia, jaren, maanden, dagen, uren, minuten, seconden, nano seconden, maarrrrrrrrrrrrr geen weken. We hebben geen weken in de natuur. Nergens in de natuur of in het universum vinden we deze tijdsindeling. Al zoek je miljoenen jaren terug in de tijd, deze tijdsduiding zul je nergens tegenkomen, althans niet door de natuur aangereikt en of vastgelegd.

Het zal de kritische zelfdenkende bewuste mens niet ontgaan zijn onze maanden opgedeeld zijn in weken. Ik ga er gewoon vanuit dat jullie wel eens nagedacht hebben, waar die week indeling nou vandaan komt. Astrologen in Engeland hebben dit jaren geleden ook gedacht en willen aantonen, uitsluiten, vastleggen etc.... en dat is ze uiteindelijk gelukt. De oorsprong is bovenwater gekomen so to speak.

Conclusie van hun onderzoek: Nergens in de natuur is dit terug te vinden of aan te tonen. Het enige wat als basis geldt voor onze week indeling vinden we in de bijbelse context en joodse geschiedenis terug. De bijbel duid deze tijdsindeling als volgt: Het was avond geweest en morgen geweest, de eerste dag, het was avond geweest en morgen geweest, de tweede dag etc.... het was avond geweest en morgen geweest de shabbat/rust dag.

Als we dus verder lezen in het bijbelboek genesis, dan lezen we hoe de aarde is ontstaan en lezen we dat het scheppen van hemel en aarde, en van alles wat zich op de aarde bevindt, van mens tot dier en van bomen tot planten in één week door de Allerhoogste, door de Schepper van hemel en aarde gemaakt is en tot aanzijn geroepen.

In het tweede boek van de bijbel, in Exodus krijgen we in hoofdstuk 20 een herhaling van zetten te lezen. Op de berg Horeb in de Sinai woestijn krijgt Mozes tien geboden van G'd. Ik moet toegeven en ik doe dat niet graag, maar ik was er niet bij, dus ik moet aannemen dat het verslag van die geschiedenis, van die gebeurtenis toen, waar is. Laten we eens gek doen en uitgaan van het simpele feit dat het echt zo heeft plaatsgevonden.

Ik wordt nu meer dan 4000 jaar later geconfronteerd met die geboden en ik denk dan bij mijzelf als ik de eerste drie geboden lees, wie bent U G'd en welke G'd bent U dat U mij deze regels kunt opleggen. Regels als geen andere goden voor Uw aangezicht, geen beelden maken van goden en die aanbidden, Uw naam niet ijdel gebruiken. Wie bent U dat U mij dit kunt opleggen? Dan kom ik bij het vierde gebod en daar komt het antwoord der antwoorden.

Exodus 20: 8-11, "Gedenk de sabbatdag, dat u die heiligt. Zes dagen zult u arbeiden en al uw werk doen, maar de zevende dag is de sabbat van de HEERE, uw God. Dan zult u geen enkel werk doen, u, noch uw zoon, noch uw dochter,noch uw slaaf, noch uw slavin, noch uw vee, noch uw vreemdeling die binnen uw poorten is. Want in zes dagen heeft de HEERE de hemel en de aarde gemaakt, de zee, en al wat erin is, en Hij rustte op de zevende dag. Daarom zegende de HEERE de sabbatdag, en heiligde die."

Hier mag ik lezen en ontdekken wie G'd is, waar Hij staat in de context van mijn leven, van de aarde, van het universum.
Iedere week getuigt de wereld van het feit dat er een Schepper is, onze hele wereld draait om dat fenomeen. Helaas zijn er ook andere krachten bezig om dit getuigenis, de shabbat/rust dag om zeep te helpen door met tijden en wetten te knoeien, maar het getuigenis is er en het getuigenis blijft.

In zes dagen heeft G'd de Schepper van hemel en aarde, de Allerhoogste alles geschapen. Daar lees je over mijn afkomst, daar vindt je mijn identiteit. De Schepper is mijn maker, mijn hemelse Vader.

Als het de wereld zou lukken, en dan bedoel ik ook en met name de christelijke kant van de wereld, van onze samenleving, om de shabbat weg te doen, om welke reden dan ook, dan tasten ze mijn identiteit aan. Mijn bestaansrecht wordt in het hart geraakt als we afstand doen van de dag van de Heer, als we de wekelijkse shabbat op aangeven van G'd als een boei en vuurtoren in ons bestaan zouden afschaffen. Dan zijn we onze bestaanspijler kwijt, ons recht op bestaan en G'd is daarmee zijn recht op aanbidding kwijt en met name dat laatste wil ik niet op mijn geweten hebben.

Mijn bestaan nu, maar ook mijn bestaan in de toekomst is afhankelijk van deze alles behalve stille getuige van mijn week. Elke week eindigt met een wettelijk en rechtmatige dag van aanbidding, met een dag van getuigen wie G'd is en waar Hij staat in het hele scheppingsverhaal, maar dus ook waar ik sta in het scheppingsverhaal. Ik ben een zoon van de Allerhoogste, mijn leven komt voort uit Zijn liefde en iedere week wordt dat over de wereld verkondigd, door iedereen ook al is deze dag in onze kalenders verschoven.

Toon mij een andere dag van de week, die getuigd van G'd als Schepper en ik laat je zien dat G'd niet bestaat, maar ook dat jij niet bestaat. Jouw bestaan is een levend bewijs en een krachtige getuigenis tegen iedere verandering van tijden en wetten.

Laat mij een andere shabbat zien, en ik laat je een andere G'd zien.

- El HaShamayim - De God Van De Hemel -

Reacties


  1. Dit is het beste ding dat ooit gebeuren voor mij, mijn geliefde is eindelijk TERUG NAAR MIJN LEVEN NA EEN LANGE break-up. Ik heb de vergadering van de VERKEERDE spreukgebruikers totdat ik GERICHT deze grote man genaamd Dr George. HIJ IS een zeer eenvoudige en vriendelijke man. Hij verzekerde mij van mijn geliefde terug te komen naar mij binnen 48 uur, twijfelde ik HEM omdat zoveel FAKE spreukgebruikers geven ook DERGELIJKE HOOP. AAN MIJN GROOTSTE VERRASSING, ik gaf hem een proberen om een spreuk voor mij, mijn geliefde kwam terug naar ME IN MINDER DAN 48 UUR DIE HIJ mij beloofd. IK WIL DR GEORGE DANK voor het herstellen van MIJN LEVEN VAN DE LIEFDE EN OOK VOOR IEDEREEN raadvragende de hulp van een spreukgebruiker SNEL contact met hem opnemen via zijn E-MAIL dro1georgetempleman@gmail.com HIJ IS DE BESTE spreukgebruiker OOIT.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts