gemeente bid

Psalm 95:6,7 Kom, laten wij ons neerbuigen en neerbukken, laten wij knielen voor de HEERE, Die ons gemaakt heeft. Want Hij is onze God en wij zijn het volk van Zijn weide en de schapen van Zijn hand.


1. Zorg ervoor dat je hart rein is voor God, doordat je de Heilige Geest de tijd gegeven hebt om je te overtuigen van eventueel nog niet beleden zonde. 

Psalm 66:18  Had ik kwaad in mijn hart gevonden, de Heer had mij niet gehoord. Psalm 139: 23-24 - Doorgrond mij, God, en ken mijn hart, peil mij, weet wat mij kwelt, zie of ik geen verkeerde weg ga, en leid mij over de weg die eeuwig is.

2. Erken dat je niet echt kunt bidden zonder de leiding en de kracht van de Heilige Geest. 

Rom. 8:26 De Geest helpt ons in onze zwakheid; wij weten immers niet wat we in ons gebed tegen God moeten zeggen, maar de Geest zelf pleit voor ons met woordloze zuchten. 

3. Begraaf al je eigen gedachten, verlangens en lasten voor datgene waarvan je gelooft dat je ervoor moet bidden. 

Spr. 3:5-6  Vertrouw op de HEER met heel je hart, steun niet op eigen inzicht. Denk aan Hem bij alles wat je doet, dan baant Hij voor jou de weg.

4. Vraag God om je door Zijn Geest volkomen onder controle te houden. Dank Hem dan dat Hij het ook doet. 

Hebr. 11:6 Zonder geloof is het onmogelijk God vreugde te geven; wie Hem wil naderen moet immers geloven dat Hij bestaat, en wie Hem zoekt zal door Hem worden beloond. 

5. Loof en dank Hem nu, in het geloof dat je een geweldige bidstond gaat hebben. Hij is een unieke God en zal naar Zijn aard iets doen dat blijvend is. 

Psalm 21:14 Verhef U, HEERE, in Uw macht; dan zullen wij zingen en Uw macht met psalmen loven.

6. Benader de vijand in een aanvallende houding. Doe dat in de almachtige naam van de Heer Jezus Christus en met het zwaard van de Geest, het Woord van God. 

Jakobus 4:7,8a  Onderwerp u dus aan God, en verzet u tegen de duivel, dan zal die van u wegvluchten. Nader tot God, dan zal Hij tot u naderen.

7. Neem een stille, afwachtende houding aan en begin dan in gehoorzaamheid en geloof datgene naar voren te brengen wat in je gedachten komt. Ga pas over naar het volgende onderwerp, als je aan God de tijd hebt gegeven om alles wat te bidden is, ook daadwerkelijk door gebeden hebt. Doe dit bij voorkeur middels het conversatiegebed (kort bidden, goed naar elkaar luisteren, elkaar aanvullen, één onderwerp tegelijk).

Joh. 10:27 Mijn schapen luisteren naar mijn stem, Ik ken ze en zij volgen Mij.

8. Zorg dat je je bijbel altijd bij je hebt, zodat je daaruit leiding of bevestiging kan ontvangen voor je gebedsroute. 

Psalm 119:105 Uw woord is een lamp voor mijn voet, een licht op mijn pad.

9. Wanneer je het idee hebt dat alles / een specifiek onderwerp voldoende is door gebeden, eindig dan met dankzegging en lofprijzing voor datgene wat Hij al gedaan heeft. 

Rom. 11:36 Alles is uit Hem ontstaan, alles is door Hem geschapen, alles heeft in Hem zijn doel. Hem komt de eer toe tot in eeuwigheid. Amen.

10. Om te onthouden: God deelt Zijn geheimen bij voorkeur met degenen die bij machte zijn om dit zolang als nodig is voor zich te houden, dus te zwijgen.

Luk. 2:19 maar Maria bewaarde al deze woorden in haar hart en bleef erover nadenken. Luk. 9:36 - Toen de stem verstomd was, was Jezus weer alleen. Ze zwegen over het voorval en vertelden in die tijd aan niemand wat ze hadden gezien.

Bron: biddeniseenweg.nl

Reacties

Populaire posts