Jesaja 5: G'd zorgt voor ons

G'd zorgt voor ons en doet er alles aan om ons een goed leven te geven. Hij geeft ons liefde, voeding en beschermt ons, Hij geeft ons de vrucht van de Geest zodat wij Zijn karakter kunnen uitleven, de gaven van de Geest, zodat wij onze talenten kunnen gebruiken in Zijn dienst en de Wapenrusting van de Geest, zodat wij sterk zijn in onze strijd tegen de aanvallen van satan. Wat is ons antwoord daarop? G'd wil gerechtigheid, zuiverheid, eerlijkheid, goed bestuur, goede vruchten, omdat Hij dat mogelijk maakt in ons, beschikbaar stelt. Zijn Geest is in ons een goed werkt begonnen, zullen wij dan uit deze zoete bron, bitter water laten vloeien?



Mijn Beminde had een wijngaard
op een vruchtbare heuvel.
Hij spitte hem om en zuiverde hem van stenen,
Hij beplantte hem met edele wijnstokken.
In het midden ervan bouwde Hij een toren,
en hakte ook een perskuip daarin uit.
Hij verwachtte dat hij goede druiven zou voortbrengen,
maar hij bracht stinkende druiven voort.

Nu dan, Ik wil u graag bekendmaken
wat Ik met Mijn wijngaard ga doen:
Ik zal zijn omheining wegnemen, zodat hij verwoest zal worden;
Ik zal een bres slaan in zijn muur, zodat hij vertrapt zal worden.
Ik zal er een wildernis van maken.
Hij zal niet gesnoeid worden of geschoffeld,
maar doornen en distels zullen er opschieten.
En Ik zal de wolken gebieden
geen regen erop te laten neerkomen.

Want de wijngaard van de HEERE van de legermachten is het huis van Israël,
en de mannen van Juda zijn Zijn lievelingsplant.
Hij verwachtte goed bestuur, maar zie, het werd bloedbestuur,
gerechtigheid, maar zie, het werd geschreeuw.

Jesaja 5

Reacties

Populaire posts