psalm 5: morgenlied

"Heere, neem mijn woorden ter ore, let op mijn zuchten. Sla acht op mijn stem als ik roep, mijn Koning en mijn G'd, want tot U bid ik." Psalm 5: 2,3

Begin de dag met een Lied!
We kennen allemaal wel de uitdrukking; "met het verkeerde been uit bed gestapt". David lijkt die morgen uit bed te stappen met zorgen aan zijn hoofd en angst in zijn lijf.
Hij laat er verder ook geen gras over groeien en richt zich direct bij het ontwaken tot Zijn hemelse Vader. "Sla acht op mijn stem als ik roep," vraagt Hij aan G'd, want dat is de reden waarom ik tot U bid.

Ondanks dat zijn hoofd vol zorgen zit, weet Hij bij wie Hij een luisterend oor vindt. weet hij Wie hem uit zijn benauwdheid, uit zijn zorgelijke situatie kan verlossen, "mijn Koning en mijn G'd."
David uit niet alleen wat op z'n hart ligt, hij brengt G'd hiermee ook eer, hij kent zijn hemelse Vader en weet wat hij van Hem mag verwachten. Een Koning, een G'd, beter gezegd De Koning en De G'd van hemel en aarde. Hij die niet alleen luistert, Zijn aangezicht richt naar Zijn kinderen, maar ook in staat is om de situatie ten goede te keren. G'd heeft een sterke arm, en met die arm biedt Hij uitkomst en redding voor diegene die Hem zoeken en Zijn naam aanroepen.



"'s Morgens leg ik mijn gebed voor U neer en zie ik naar U uit." Dit is niet altijd de manier waarop ik mijn dag begin, hoewel het mijn wens en mijn streven is, is dat niet altijd zoals ik dat ook werkelijk doe. Mijn persoonlijke ervaring is wel dat dit de beste en meest bevredigende manier is om de dag te beginnen los van het feit hoe ik mij bij het ontwaken voel, of ik vol angst zit of zorgen heb. Je slecht voelen mag niet het uitgangspunt zijn van jouw aanbidding, jouw op de top van de bergen voelen ook niet. Mijn aanbidding mag voortkomen uit mijn relatie met G'd, dat Hij van mij houdt, mij geroepen heeft, mij gered heeft en van mij een koningskind heeft gemaakt, met een G'ddelijke inwoning Zijn Heilige Geest.

G'd haat de zonde, haat ongehoorzaamheid, de leugenaars, bedriegers en moordenaars. "Van de man van bloed en bedrog heeft de Heere een afschuw." G'd haat niet de mens, maar zijn daden. Als G'd de mens zou haten dan zou Hij ons niet verlost hebben. Dan had Hij Zijn Zoon niet gestuurd als offer voor onze redding. G'd en zonde kan niet samen, en G'd zal er alles aandoen om de zonde uit te roeien en alles wat er mee te maken heeft of aan vast zit, Hij zal er alles aandoen om de harmonie tussen Hem en de mens weer te herstellen. Zijn verlossing aan ons betoont, betekend vrij van zonde en schuld, maar als wij dit niet willen, als de mens niet verlost wil worden dan zal de mens, de ongehoorzame mens met de zonde vernietigd worden. Licht zal de duisternis verdrijven en iedereen die in het duister wil blijven zal ook verdreven (moeten) worden.

Zij die G'd willen gehoorzamen, Zijn wil willen doen, hun toevlucht nemen tot het kruis van Jezus Christus, onze Weg tot de troon van de Vader, die zullen voor eeuwig juichen, omdat G'd ons beschut.

"Maar laat verblijd zijn allen die tot U de toevlucht nemen, laat hen voor eeuwig juichen omdat U hen beschut; laat in U van vreugde opspringen wie Uw Naam liefhebben. U immers zegent de rechtvaardige, HEERE; U omringt hem met goedgunstigheid als met een schild."

Reacties

Populaire posts