psalm 6: eerste boetpsalm

"HEERE, straf mij niet in Uw toorn, bestraf mij niet in Uw grimmigheid! Wees mij genadig, HEERE, want ik ben verzwakt, genees mij, HEERE, want mijn beenderen zijn verschrikt."

Ik ken die momenten, en soms vaker op één dag dan mij lief is. Zwarte dagen in mijn leven noem ik ze. Doodswensen hebben ook af en toe in een bepaalde periode van mijn leven mijn geestes oog gepasseerd. Mijn zoektocht naar mogelijkheden om af te dalen naar de diepte van het aardrijk om de last van mij af te schudden. Ze staan gegrift in mijn geheugen, maar helpen mij eraan herinneren dat het leven meer is dan zorgen, stress en zwarte momenten. Niet als er totaal geen uitkomst zou zijn, geen toekomst perspectief, dan begrijp ik de noodsprong in het diepe. 

Maar, in de nood komt de oplossing, is iets waar ik tot op de dag van vandaag dagelijks mee geconfronteerd wordt, er blijkt nl echt Licht aan het einde van de tunnel te zijn en ik heb wat tunnels gezien in mijn leven. Ja confrontaties kunnen ook positief zijn. Mijn uitzichtloosheid naast een geweldige toekomst, zonder zorgen, zonder angst, zonder tranen, pijn, verdriet, ziekte en dood, is best wel confronterend. Confronterend omdat het twee uitersten betreft, zwart en wit, licht en donker. Het was voor mij toch iedere keer weer een awakening.



Mijn Indische vrienden zou zeggen; Hoe dan? 
De psalmist komt met een vraag wat tevens mijn antwoord is; "Wees mij genadig Heere, want ik ben verzwakt".
De bijbel leert mij dat mijn kracht in mijn zwakheid zit, hoe dan?
Het is nl niet die zwakheid die je doet laten wensen dat je af mag dalen in de donkere diepte van het aardrijk, het is een zwakheid die G'd op de voorgrond plaats, ipv jouw karikatuur van de realiteit van de "hel". Als ik erken dat ik het uit mij zelf niet kan, dat ik mijzelf niet kan redden van deze dood en verderf situatie waarin wij als mens zijn terecht gekomen. Als ik erken dat ik gered moet worden, door iets of Iemand buiten mij om, en als ik zie en erken dat die optie uit liefde voor mij geboden wordt, amen zeg tegen dat liefdes aanbod, dan mag ik opstijgen uit de sponde van de aarde, uit mijn "hel" ervaring.

Als ik het aanbod van Christus accepteer, dat Hij voor mij de dood heeft overwonnen, mijn schuld heeft afbetaald en mijn zonde van mij heeft weggenomen dan heb ik zicht op een Lichtende toekomst.
Als ik het aanbod van Christus accepteer, dan krijg ik een extra bonus, als ik dit even zo oneerbiedig mag zeggen. Dan wordt mijn lichaam verheven tot een tempel van de Heilige Geest en is de dagelijkse overwinning over pijn, verdriet, depressie, zorgen en angst, ziekte en dood een feit.
Moet ik eerst begrijpen hoe stroom werkt alvorens ik geloof dat als ik de schakelaar omzet de lamp gaat branden? Ik weet dat het werkt, ik begrijp er geen hout van, want ik ben geen techneut, dus alle vragen hieromtrent stel ik aan mijn lieve ega, die wel een techneut is, maar ik zit als het 's avonds donker wordt niet onnodig in het donker, omdat ik geloof en weet dat het werkt, mede omdat mijn ega mij vertelt dat het zo is.

G'd wil een relatie met ons, Hij is onze Schepper, Hij is onze bron van leven en Zijn liefde is de reden dat ik er ben, dat ik gewenst en geliefd ben. De relatie tussen G'd en de mens was verstoord door de mens met totale en eeuwige afscheiding als gevolg. De dood had zijn intrede gedaan. G'd heeft dit weer hersteld in Zijn Zoon, omdat G'd geen behagen heeft in de dood. In de dood is er nl niets, geen gedachtenis, geen communicatie, geen spoor van leven. In de dood is geen relatie met G'd of wie dan ook mogelijk.

Kan ik na dat ik mijn leven heb moeten overgeven in de dood een relatie met G'd onderhouden Nee, "wie zal U loven in het graf?" Als ik dus in doodsangst verkeer, zorgen en verdriet mij te veel worden dan roep ik tot G'd en Hij zal mij antwoorden, Hij zal ons bidden en smeken horen. Hij houdt van ons en heeft altijd een luisterend oor. Onze vijanden die niet van vlees en bloed zijn, de boze geesten de heersers van de duisternis van deze wereld, zullen beschaamd en met schrik overmand worden als wij in geloof onze wapenrusting inzetten om onze vijanden, onze angsten en zorgen te verslaan, in de naam boven alle naam verheven, Jezus Christus de Koning van de Legermachten.

"De HEERE heeft mijn smeken gehoord, de HEERE zal mijn gebed aannemen. Al mijn vijanden worden zeer beschaamd en door schrik overmand; zij deinzen terug, zij worden in een ogenblik beschaamd."



Reacties

  1. Dr.Agbazara is a great man,this doctor help me to bring back my lover
    Jenny Williams who broke up with me 2year ago with his powerful spell
    casting and today she is back to me so if you need is help contact him on
    email: ( agbazara@gmail.com ) or call/WhatsApp +2348104102662. And
    get your relationship problem solve like me

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts