is vergeven een kwestie van zand er over?

Ik heb je vergeven, maar kan niet vergeten,
ik heb je vergeven, maar kan niet loslaten.
Ik heb je vergeven, maar kan niet verzoenen,
ik heb je vergeven, maar kan niet....zand erover?

Sorry seems to be the hardest word,
sorry is grensoverschrijdend.
Sorry is verbindend,
sorry is helend.

Forget and forgotten seems to be the hardest thing to do,
vergeven en vergeten, moet ik dat?
Vergeven en vergeten, kan ik dat,
vergeven en vergeten, wil ik dat?

Als ik je vraag om vergeving, kan jij dan vergeven,
als ik vraag om heling, kan jij dan vergeten?
Als ik vraag om begrip, kan jij dat begrijpen
als ik vraag om liefde en respect, kan jij dat geven?

Is vergeven zand erover
is vergeven bedekken?
Is vergeven delen en helen,
is vergeven, weer samen?

Geloof hoop en liefde:
geloof jij ook dat vergeving en heling kan?
hoop jij ook dat wij dat kunnen blijven doen voor elkaar?
liefde is de basis, liefde is een werkwoord, liefde is doen, liefde: samen is beter!





Reacties

  1. Mooi stukje! Vergeven is één van de moeilijkste dingen, net als loslaten, denk ik. De ander vergeven die je heeft gekwetst, een ander vergeven die je blijft confronteren met pijn. En leren jezelf in dingen te vergeven, zonder vast te blijven houden aan schuldgevoelens. Moeilijk, maar niet onmogelijk! 'vergeven is niet vergeten, maar loslaten wat jou aan de ander verbindt'. Zonder alles te bedekken met de mantel der liefde. En ja, ik geloof ook dat vergeving en heling kan, en dat heling komt na het vergeven van.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts