wandelen met G'd

Lange tijd heeft me dit bezig gehouden, en heeft G'd mij dit als een "last" op mijn hart gelegd.

Dan komt natuurlijk niet in de laatste plaats de vraag, wat moet ik hiermee, wat kan ik ermee en waar moet dat heen? Welke weg gaat dit vervolgen en dat ondanks het feit dat ik vanaf het moment dat G'd dit op mijn hart legde gegrepen en enthousiast was, en dus nog steeds ben.

De titel heeft mij al heel lang bezig gehouden en natuurlijk heb ik mij dit fenomeen eigen mogen maken, ik ben misschien wel een prater maar nl niet zo'n standaard bidder wat betreft de vorm die mij jarenlang opgedrongen of om het iets positiever te formuleren, aangepraat is. Ik ben het type bidder dat heel vaak uren op mijn knieën gebogen zit om van alles te vragen, te wensen te klagen of voor te danken. Ik ben een prater puur sangh, dus te pas en te onpas, en dat is waar ik wandel met G'd.

Als ik bezig ben, als ik niets doe, als ik een essay schrijf over een bijbels onderwerp, als ik een probleem zie of zorg waarneem. Als ik zwervers rond zie lopen, of een verkeersongeluk op de snelweg gadesla. Als er een ambulance voorbij raast of een ere dienst bij woon. Als ik mij schuldig voel of vreugde ervaar. Als ik mijn kind achter moet laten op school of als een dierbare het ziekbed moet kiezen. Dan hebben we het hier wat mij betref over wandelen met G'd. Ik ben graag in gesprek met G'd en ik praat heel wat van mij af en tegen Hem aan, en soms ja soms kom ik ook tot rust en luister ik en probeer ik de bewegingen van de Geest in de stilte maar ook in het gedruis waar te nemen en te volgen.

Zijn wil te onderscheiden en te verstaan is mijn levenstaak, leren te begrijpen en verstaan wat Hij mij wil zeggen. Ja dat gebeurd allemaal tijdens het wandelen, autorijden, fietsen, zwemmen, in de winkel op de Moseralm tijden de vakantie, of in de polder op de dijk, als ik onder de douche stap of naar bed ga. Op die momenten heb ik echt contact, en in die tussenliggende momenten weet ik één ding zeker, dan heeft Hij ook en nog steeds contact met mij. Ik wil het wandelen met G'd graag met je delen en je uitnodigen bewuster stil te staan bij jouw dagelijkse invulling en hoe jij dat concreet maakt in jouw leven, hoe dit precies zou kunnen passen in jouw agenda.

Je hoeft er niet voor thuis te blijven, maar je hoeft er ook niet persé de deur voor uit. Iedere plek en elk moment in je leven biedt kansen om actief, maar zeker ook effectief met je Schepper, Je Verlosser en je Leraar in dialoog te zijn, dus zelfs in de stilte spreekt G'd door Zijn Geest en bepaalt Hij voor jou graag de te volgen route die jij mag bewandelen.

Eenzaamheid bestaat bij G'd niet, Hij is altijd samen met jou onderweg en op weg naar die plaats die Jezus voor je aan het klaar maken is. Ga biddend op weg en wandel met Hem zonder ophouden.

Ik heb hier een wekelijks terugkerend event van gemaakt, wandelen met G'd, wandelen met een bijbels thema. 




Reacties

Populaire posts