heiligdomsdienst

Weet je wat ik nou zo bijzonder vindt aan onze kerk? Dat is met name (maar zeker niet alleen dit hoor) het onderwerp over de heiligdomsdienst.

Als kerkgenootschap van de zevende dags adventisten zijn wij behoorlijk uniek in de wereld tav deze geloofspijler. Hoe meer ik bezig ben met dit onderwerp, hoe meer ik mij verbaas over de onwetendheid van niet Zevende Dags Advenstisten tav dit onderwerp. Bij ons kan het ook wel een tandje beter, maar dat terzijde :-).

Als we willen begrijpen wat Jezus Christus als onze Hoge Priester nu op dit moment aan het doen is in het hemels Heiligdom, waar het aardse Heiligdom een kopie van was, dan vraagt dat zeer ernstige bestudering van G'ds Woord tav dit onderwerp.

Je gaat in zeker zin de boot (van Noach) missen als je niet verstaat wat Jezus voor ons gedaan heeft, wat Hij nu op dit moment voor ons aan het doen is en wat Hij in de nabije toekomst voor ons doet. Het verbaasd me dat zo weinig anders denkenden christenen, deze pijler van hun geloofsleven, (want dat zou het echt moeten zijn) niet of bijna niet aangeroerd laten. En dat is het mooie van de kerk waar ik dus lid van ben, die hebben dit onderwerp compleet doorgezaagd, dit is bestudeert op chirurgisch, twee snijdend scherp zwaard niveau.

Wat een zegen gaat er uit van het behandelen en bestuderen van het mooiste en meest fascinerend onderwerp in G'ds Woord en wat een gemis als je dit niet in je "opvoeding" hebt meegekregen. Als er één reden is om trots te zijn op mijn kerk wereldwijd, dan is het wel dat ze gezegend zijn door G'd t.a.v. kennis over dit onderwerp. Wil je weten wat er zich nu in de hemel afspeelt, dan is Nu de tijd om je er op te storten met heel je hart met heel je ziel en met heel je verstand, met liefde voor waarheid, voor de Auteur en voor jouw Hogepriester.

Kom, wordt wijs en hoor wat de Geest tot de gemeente zegt.




Reacties

Populaire posts