ter overdenking: genesis 17

Als G'd een verbond sluit met Abram passeren een aantal aspecten de revue die er zorg voor dragen dat een verbond succesvol zal zijn.

Genesis 17: 1 - Toen Abram negenennegentig jaar oud was, verscheen de HEERE aan Abram en zei tegen hem: Ik ben God, de Almachtige! Wandel voor Mijn aangezicht en wees oprecht.

Wandel voor Mijn aangezicht en wees oprecht.

Genesis 17: 4 - Wat Mij betreft, zie, Mijn verbond is met u!
G'ds zegt dat het van zijn kant wel snor zit, en als het aan Hem ligt het succes per definitie een feit is.

Genesis 17: 9 - Verder zei God tegen Abraham: En wat u betreft, u moet Mijn verbond in acht nemen, u en uw nageslacht na u, al hun generaties door.
Neem het verbond in acht, let erop, handel er naar houdt er rekening mee in je leven. Wat gij ook doet, eet, drinkt, slaapt, waakt, kleedt, werkt of aan vrijetijdsbesteding doet, doet dit alles tot eer van G'd, al de dagen van je leven.






Reacties

Populaire posts